Gå til innhold
Arkivverket

[#8635] Høland -Hemnes sogn.


Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei. Jeg er på let etter Martin Larsen´s far. Martin er født 1837 i Baggetorp i Eidsberg kommune.Han døde 17/5-1894 på Fjellengen i Trøgstad.Hans kone var Maren Hansdatter(vet ikke noe om henne).I matrikkelen 1886 finner jeg Martin som eier/bruker av Krok øvre,gnr 102 og bnr 2og3.Utifra etternavnet het Martins far Lars.Det har jeg også fått bekreftet av en avis art. i Indre fra 13/10-1924,men der er det ikke oppgitt noe etternavn.Han skal i sin tid vært husmann hos Anders Melby(Melleby)i Hærland.Der var han i hvertfall 1833,da grov han Melbybækken helt fra Løkenbrua til og til Gutumoen.Sommeren etter grov han Spanilandbekken.Er det noen som sitter inne med opplysninger om han Lars er jeg veldig takknemlig. Har lett i kirkebøker uten hell,da jeg ikke vet hvor Lars kom fra?-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Har du funnet Martin Larsen i 1865-tellingen? En kandidat er husmann på Lilleengen i Trømborg:LenkeNavnet på kona (Karen) stemmer ikke med dine opplysninger, kan han ha vært gift flere ganger? Martins far (og hans kone, kanskje Martins mor) bor også der.Hva har du lett etter i kirkebøkene? Martins dåp og giftermål burde jo gi deg den informasjonen du er ute etter.Ovennevnte Martin og Karen giftet seg ifølge familysearch.org (IGI) 6. jan. 1857 i Eidsberg. En Martin Larsen giftet seg i følge samme kilde 21. april 1874 med Maren Christensdatter, også i Eidsberg. Førstnevnte par skal imidlertid ha fått datteren Anna i 1876, så det dreier seg nok om to forksjellige Martin Larsen'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei. Har ikke funnet Martin Larsen i 1865-tellingen,som stemmer med hans alder(f 1837).Kona het ikke Karen men Maren.Han skal iflg. gjenlevende slekt ikke ha vært gift flere ganger. Fikk sønnen Kristian f 9/10-1874 og Hans Martinsen f 2/11-1875.Familien har ikke hørt om noen Anna,da må hun ha godt bort tidlig,da det bare er Kristian(min manns oldefar) og Hans vi kjenner til.Brødrene drev Susebakke A/s i Mysen.Har lett etter guttenes dåp,men jeg kan jo ha oversett dem.-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gitte J. Martinsen

HeiLurer på om noen har kirkebøker for Eidsberg.Skulle så gjerne visst noe om en vielse mellom Martin Larsen og Maren Christensdatter. De giftet seg 21/4-1874. Hva er navnene på forlovere og foreldre? Noen som kan hjelpe?HIlsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Gitte J. Martinsen

Har nå funnet Martin Larsen i ft-1865 for Eidsberg.Siden i fjor har jeg nå fått hjelp til å finne ham. Under letingen fant vi ut at han hadde vært gift før, med damen i ft-1865. Det var grunnen til jeg hadde så vanskeligheter med å finne ham.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.