Gå til innhold
Arkivverket

[#8637] Kittilsdtr & Torgeirsen Numedal Modum Sigdal


Gjest Gro Øverbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Øverbye

Kanskje noen kan hjelpe meg. Nå har jeg bladd og bladd men kommer ikke videre på disse grenene og søker foreldrene til:Knut Torgeirsen f ca 1728 - d 1801 og hans kone Guri Kittilsdtr f ca 1724 - d 1806De bodde på Øverby gnr 12 i Sigdal og hadde 3 døtre:Inger (1755-1847) gm Anders Helgesen på Øverby, Helle (1758-1788) gm Halstein Torsteinsen på Øverby, Berte (1762-1801) gm Halvor Monsen på Myrhagan under Øverby.Sigdal bygdebok sier at Knut var på Grevstad (Grefstad) i Modum rundt 1755 men at han kanskje kom fra Numedal (svigersønnen Halstein Torsteinsen var fra Rambergeiga i Flesberg). Hvor Guri kom fra står det ikke noe om.Noen som vet noe om foreldrene til Guri og Knut???Hilsen Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Et lite innspill som kan være lønnt verdt å se nærmere på: På Familysearch IGI fant jeg ei Guri Kittilsdatter døpt på Modum 28.sept 1727. Hun sies der å være datter av Kittel Kristoffersen og Helga Reiersdatter. Kittel og Helga bor på Grefstad.Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

Hei, Har du sett i FamilySearch databasen? Der finner vi følgende anetavle for Knut Torgersen (i AF-databasen):1. Knut Torgersen (23des1728-6des1807) g.ca.1752.m. Guri Kittilsdtr. (5mar1725-14jul1806)2. Torger Torgersen (1685-9jul1749) g.ca.1709.m 3. Marie Jonsdtr (1687-17feb1741)4. Torger Pedersen (1651-29mar1723) g.m. 5. Anne Evensdtr. (1652-9des1732)Det opplyses at alle disse er født og oppvokst i Sigdal, men i IGI-databasen finner vi:A) Torger Torgersen Rustan g.ca.1710.m Marthe Jonsdtr (på Modum)B) Torger Rustad g.m. Anne Evensdtr. Rustad (på Modum)C) Torger Pedersen Green g.m. Thuri Halvorsdtr. Jokstad (i Sigdal) (Kan det være en sammenblanding av B og C i anetavlen over?)D) Guri Kittilsdtr. f.28sep1727 Grevstad, Modum Foreldre: Kittil Christoffersen og Helge Reiersdtr. (Kan det være en sammenblanding med en eldre søster som døde som barn i anetavlen over?)E) Kittil Christoffersen og Helge Reiersdtr. gift 1feb1722 Nykirke, ModumF) Kittil Christoffersen f.1692 Grevstad, Modum Foreldre: Kristoffer Kittilsen og Siri Thoresdtr.G) Helge Reiersdtr. f.1701 Bakke, Modum Foreldre: Reier Pedersen Bakke og Guri Pedersdtr.H) Reier Pedersen og Siri Thoresdtr. gift 20jun1726 Nykirke, ModumSe også Flesbbergboka, Bind IV, s.557 av Sigurd Vinger.:Blandt Tore Olsen Kleivjorden (ca1634-1708) og Kjersti Torsteinsdtr. Ramberg (ca.1643-1722) sine barn finner vi:Sigri (ca.1670-1741) g.1.g.1690.m. Kristoffer Kittilsen Hovlandsmoen fra Sigdal. De bodde i 1699 på Grevstad i Modum. Sigri g.2.g.1726.m. enkemann Reiar Pedersen Bakke fra Modum (se G og H over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Øverbye

Hei begge to.Du store verden - har prøvd å søke på IGI men tror jeg gikk meg helt vill for jeg fant ingenting da. Men her var det utrolig mye altså. Skal stupe over Flesberg-boka også nå. Kjempemorsomt - tusen tusen takk :-)))Stor hilsen fra Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.