Gå til innhold
Arkivverket

[#8644] Hvor langt tilbake kan jeg finne slekten min?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

I bygdeboka for Møkster sogn i Austevoll kan jeg finne at slekten på morsiden går tilbake til ca 1729. Der går slekten min tilbake til Albrigt Nielsen Hævrøen ca 1729 - ? g.m. Marthe Olsdtr. ca 1726-1806. Er det mulig å finne hvor disse kom fra og er det mulig å komme enda lengre tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva willenburg

via skattemantall, lens- og futeregnskap, matrikler og folketellinger, skifte- og kirkebøker skulle en kunne gå tilbake til 1519 og Kristian II 'særskatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Kirkebøkene for Sund prestegjeld mangler vigsler og trolovelser, med noen få unntak i perioden 1743-1769. Det er derfor naturlig at du ikke finner paret ditt gift der. Jeg har og sjekket Stord og de var ikke ført der heller. Men jeg fant en ting du kan sjekke nærmere og det er at det er skifte etter Nils Albrektsen Heverøen, Vaag skipreide, 1760-1765, folie 441. Kan dette være far eller sønn til Albrigt Nilsen? Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.