Gå til innhold
Arkivverket

[#8659] Marie Hansdtr. Kvamme, Sunnmøre, f. ca. 1732


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Marie Hansdatter Kvamme, Sunnmøre fikk barnet Helge i 1759 med soldat Gabriel Bertelsen Bruland, Førde (F. ca. 1735 på Ullebust, Førde). Barnet ble døpt i Lindås 24.10.1759 Helge er oppkalt etter farmor. Videre gifter Marie seg med noen år senere med den samme Gabriel i Manger prestegjeld. Marie og Gabriel får siste barnet sitt Brithe i Bergen i 1782.I en fattigliste for Bergen i 1800 får vi vite at Marie Hansdatter Kvamme, er gift med Gabriel og fødested oppgitt til Sunnmøre. Alderen hennes er da oppgitt til 70 år. Er det noen som vet hvilken Kvamme på Sunnmøre Marie kan være ifra og eventuelt hvem foreldrene hennes er? Det hadde vært til stor hjelp hvis noen kan tipse meg videre her. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Utan å vite det tippar eg på Kvamme på Kvamsøy i Sande kommune. Vi har også Kvammen i Hareid, men det har eg sjekka ut at det ikkje er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.