Gå til innhold
Arkivverket

[#8669] Myndlinger - verge


Gjest Thor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Andersen

Jeg har et foto av min bestefar + to yngre kvinner: teksten lyder: ' Her er jeg med mine to myndlinger.' Så vidt jeg forstår har derfor min bestefar vært verge for disse to kvinnene. Men jeg tror også at deres foreldre levde samtidig som min bestefar på det tidspunkt da bildet ble tatt - ca 1920. Spørsmål: Var det vanlig/mulig at barn hadde en verge samtidig som begge deres foreldre levde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det var ikke vanlig dersom foreldrene hadde 'Sine sansers fulle bruk'. Er det ikke en mulighet at det er feilstavet og at der menes: Yndlinger. MVH Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Takk for en helt ny tanke; Sigbjørn! Det er ikke godt å vite da jeg ikke kan gjenkjenne de to unge damene i det hele tatt. Men det er avgjordt noe å vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Takk for en helt ny tanke; Sigbjørn! Det er ikke godt å vite da jeg ikke kan gjenkjenne de to unge damene i det hele tatt. Men det er avgjordt noe å vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Takk for en helt ny tanke; Sigbjørn! Det er ikke godt å vite da jeg ikke kan gjenkjenne de to unge damene i det hele tatt. Men det er avgjordt noe å vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Takk for en helt ny tanke; Sigbjørn! Det er ikke godt å vite da jeg ikke kan gjenkjenne de to unge damene i det hele tatt. Men det er avgjordt noe å vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Takk for en helt ny tanke; Sigbjørn! Det er ikke godt å vite da jeg ikke kan gjenkjenne de to unge damene i det hele tatt. Men det er avgjordt noe å vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Kan myndlingene/yndlingene ha vært fadderbarn? Eller var han på annet vis deres verge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Andersen

Takk for nok et forslag Hedi, - jeg skal tenke mer over de nye synspunktene. Ellers beklager jeg at mitt forrige innlegg kom i hele 7 eksemplarer - det var PCen som hadde fått hikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.