Gå til innhold
Arkivverket

[#8692] Martine Larsdtr Hadland født 1870 (Gjesdal/Rog.)


Gjest Ståle Idland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ståle Idland

Kan noen si meg hvem som er foreldrene og besteforeldrene til Martine, og hvor de kom fra (fra hvilken gard) ? Er det utgitt noen ættesoge fra Gjesdal der dette står i ?Spørsmål om hvordan systemet virker : Når jeg har funnet en person i en folketelling - og så klikker på tallet til venstre - så kommer det opp en liste med personer. Hvordan kan jeg utfra denne listen se hvem som er i familie ? Står alltid husbonden øverst ? Hvor mange som står etter denne - hører til vedkommendes familie ? Som dere skjønner - jeg er rimelig ny i dette - men er bitt av basillen.-Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Jeg vet det finnes ættebøker for Gjesdal.Nå husker ikke jeg hverken, forfatter eller tittel.Men de har nok bøkene på biblioteket i Sandnes.Hos 'Familysearch ' [url="http://www.familysearch.org/>http://www.familysearch.org/ fant jeg en Martine Larsdatter døpt 18.4.1870 i Gjesdal.Foreldrene; Lars Halvorsen og Karen Larsdatter er trolig ført under garden Edland ved dåpen.Det kan se ut som en finner disse finner under Hagen i Gjesdal ved ft 1900.Digitalarkivet: 1900-telling for 1122 Gjesdal. 59 17 Gjæsdal 2 5 11 Hagen451 1 Fanuel Aadnesen Hadland m b Hf g Fabrikarbeider 1859 T N S452 Martine Larsdatr. Hadland k b Hm g Kone - Husgjerning 1870 T N S453 Kristine Fanuelsdr. Hadland k b D ug Datter 1893 T N S454 Lars Fanuelsen Hadland m b S ug Søn 1895 T N S455 Kari Fanuelsdr Hadland k b D ug Datter 1898 T N S456 Alfred Fanuelsen Hadland m b S ug Søn 12081900 T N S457 1 Lars Halvorsen Stokkeland m b Hf g Fabrikarbeider 1840 Thime. Sta N S458 Karen Larsdr. Stokkeland k b Hm g Fabrikarbeide 1849 T N S459 Karen Larsdr. Stokkeland k b FL (D) ug Fabrikarbeiderske 1878 T N S460 Lina Larsdr Stokkeland k b FL (D) ug Fabrikarbeiderske 1882 Høiland Sta N S461 Kristina Larsdr. Stokkeland k b D ug Datter 1890 Høiland N S462 Anna Marie Larsdr. Stokkeland k b D ug Datter 1893 Høiland N SMen, jeg ville sjekket denne dåpsinnføringen i kirkeboken for Lye prestegjeld, Gjesdal sokn.Kirkeboken har de sikkert også på mikrofilm på biblioteket i Sandnes eller Stavanger.Her kan du se hva som er mikrofilmet av kirkebøker i Lye p.g. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva willenburg

Forfatteren er Søren Arneson, og boken er 'Gards- og Ættesoga for Gjestal'. Utgitt av Gjesdal Kommune. Hvis de ikke har den på biblioteket, så er den til salgs på Ålgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Etter Gards- og ættesoga for Gjestal, s. 52, under gården Edland, står oppført som nr. 62 Fanuel Ådneson Hadland, født 1859, g. 24.10.1891 m. Martine Larsdtr. Stokkeland, f. på Auestad 1870.Etter Høyland gards- og ættesoge ble Martine f. 14.3.1870, død 25.1.1943. Foreldrene var Lars Halvardson Tjåland (henvisning til Gjestal gards- og ættesoge, Hareland 34c) og Kari Larsdtr. Kyllingstad (også henvisning til Gjestal, Kyllingstad 80b).Gå på biblioteket, så kommer du sikkert langt tilbake. Bygdebøkene har ofte sikrere informasjon tilbake enn Familysearch!Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Harald Oftedal

Hei Ståle Det ser ut for at vi har felles interesser og slekt rundt Martine. Legger ved min mailadresse (harald.oftedal@online.no), og hadde satt pris på om du tok kontakt. Hilsen Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ståle Idland

Takk for svar fra alle. Jeg har sendt deg email Harald. Boka som er referert har jeg anskaffet. Selges av Gjesdal kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.