Gå til innhold
Arkivverket

[#8711] Karen Ødegaard, f. 19.01.1968 , Åsa på Ringerike


Gjest Jørn Herstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Herstad

Jeg prøver meg igjen vedr. min oldemor, nå med nor mere data ;KAREN ØDEGAARD f. 19.01.1868 , Vegårdfjærdingen , Åsa på Ringerike .Hun ble gift? i Drammen ca.1895 med Skomaker Kristian Martinsen, f.18.04.1870 i Drammen.( Han var ikke tilsluttet noe trossamfunn )Deres barn ;Matha f. 1895,g.m. Georg Wahlstedt senere Frank WollmannOskar Martinsen f.21.07.1897,Sjømann, drept under bombingen av Oslo under krigen.Helga Martinsen f.1898 ogAsta Martinsen f.1900.Kjenner noen hennes opprinnelse på RINGERIKE eller andre etterkommere?Mvh Jørn i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jørn Herstad ( j.hersta@frisurf.no )

Jeg har funnet følgende ;Far : Karl Kristeansen Ødegaard f. 1834 antagligvis på Ringerike.Mor : Maren Andersdtr. (muligens Hesselberg ?) f. 1839 i Ådalen.Bosted : ' ØGARD´N ' , Vegårdfjerdingen, Åsa på Ringerike. Karen´s søsken; Kristian Karlsen Ødegaard f. 1875 Andreas Karlsen Ødegaard f. 1877 ? Pauline Karlsdtr. Ødegaard f. 26.05.1878 Martinius Karlsen Ødegaard f. 1881Alle søskene er døpt i Norderhov Kirke.Er det noen som har disse felles aner så ta kontakt.Mvh. Jørn i Drammen ,( Oldebarnet til Karen Ødegaard og Fredrik Emanuell Landt Ourdahl.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.