Gå til innhold
Arkivverket

[#8712] Karen Ødegaard, f. 19.01.1868 , Åsa på Ringerike


Gjest Jørn Herstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Herstad

Jeg prøver meg igjen vedr. min oldemor ,nå med noe mere riktige data ;KAREN ØDEGAARD f. 19.01.1868 , Vegårdsfjærdingen , Åsa på Ringerike .Hun ble gift? i Drammen ca.1895 med Skomaker Kristian Martinsen, f.18.04.1870 i Drammen.( Han var ikke tilsluttet noe trossamfunn ) Kjenner noen hennes opprinnelse på RINGERIKE ? Deres barn ;Matha Martinsen f. 1895,gift Georg Wahlstedt senere Frank Wollmann.Oskar Martinsen f.21.07.1897,Sjømann , som døde under krigen ,ved bobing av Oslo.Helga Martinsen f.1898 ogAsta Martinsen f.1900.Karen hadde en sønn utenom ekteskap , nelig min bestefar Landt Wilhelm Ourdahl.(f.26,01,1890)Kan noe hjelpe meg med hvilken av alle 'Ødegårdene' Karen har sin opprinnelse og hennes søsken / ev. etterkommere?Mvh fra Jørn i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Herstad

Jeg har fått et tips om at familien jeg leter etter kan være denne på Ødegaarden ,Norderhov :Karl Kristeansen f. 1834 Gaardbruker, sag- og tømmermann - gift med ,Maren Andersdtr. ,fra Aadalen. f. 1839 , Mulige barn :Karen (eller Maren)Karlsdtr. Ødegaard f. 19.01.1868Andeas Karlsen Ødegaard f. ? ALLE er døpt i Norderhov kirke.Kristian Karlsen Ødegaard f. 1875Pauline Karlsdtr. Ødegaard f.1878Martinius Karlsen Ødegaardf. 1881Stemmer dette er det jo flott - men jeg kommer ikke videre - kan noen bidra med foreldre-anene her ?Mvh Jørn i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Lene Jansen

Finner Karl Kristiansen i Ringeriskeslekter. Det det er ikke mye hjelp, men jeg nevner det. Karl Kristiansen Hesselbergeie eller Ødegården f 1834 og død 1915. Gift med Maren Andersdatter Pjaaka f 1839- 1919. De hadde flere barn bla annet sønnen Karl Martinius Ødegård f 1881. Han overtok gården. Karl står som eier i 1904. Denne plassen står under Pjaaka. Og der finner jeg en tidligere eier med navnet Anders. En Anders Davidsen(Bror til min tipptippoldefar)Kanskje han er far til Maren.Han var gift med Anne Olsdatter Knæstang. Skal sjekke litt mer i morra. Vis det stemmer har jeg mye bakover på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jørn Herstad

Hei LeneTakk for ditt innspill - er fremdeles spent på om du har funnet ut noe ommin tippoldemor på PJAAKA og hennes slekt - har vi noe felles ?Jørn i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.