Gå til innhold
Arkivverket

[#8769] Jølster, Svidalsstølen. Nils Mikkelsen f. ca. 1753


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Jeg har notert: Nils Mikkelsen fra Svidalsstølen f. ca. 1753 Svidalsstølen(48 år i 1801), sønn av Mikkel Olsen Stølen og Trine Andersdtr. Nils kom først til Tarlebø, Årstad, hvor han giftet seg I 02.07.1786 m. Tora/Torine Olsdtr. (ca. 1756-24.06.1813), og de bosatte seg på Solheim i Årstad. Deres barn: Catharina, Ole, Martha, Nicoline. Gift II 09.02.1814 m. enke Berte(Marie) Knutsdtr. Kleppe, og de bosatte seg på Kleppe, Askøy.Jeg håper noen kan hjelpe meg med flere opplysninger om:1) Mikkel Olsen og Trine Andersdtr. fra Svidalsstølen/Stølen, Jølster2) Nils Mikkelsens første kone Thora/Torine Olsdtr. fra ?Takknemlig for hjelp. Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Mikkel Olsen Svidalstølen og Trin Andersdtr. Svidal vigd 29.12.1743.Trina var døpt 12.2.1720, datter av Anders Nils. Svidal og Gertrud Nilsdtr. Svidal, gift 17.10.1697.Mikkel var døpt i oktober 1720, sønn av Ole Stølen og Anne Jansdtr.Kanskje samme paret som gifter seg 13.12.1707 som Olufv Jonsen Stølen og Anne Jensdtr. Strand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Trine Andersdatter må då vere ei yngre syster til Johanne A. (f. 1710) x m/Gudmund Jensen Stevoll (Førde), busett på Kleppe (Askøy) og Nils A. x m/Gunhild Olsdotter Holsen, busett på Kleppe (Askøy). Men eg har enno ikkje funne ut kven Tora/Torine var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hjertelig takk til dere to som har kommet med innlegg, dette førte meg jo videre. Alltid flott med gode hjelpere. Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.