Gå til innhold
Arkivverket

[#8788] Fattiglemmer i Sem 1865


Gjest Sigurd Sandmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigurd Sandmo

Jeg leter etter opplysninger om ekteparet Peder Stefansen (f. ca 1801) og Marthine Johannesdatter (f. ca 1828). De finnes i folketellingen for Sem i 1865, der begge er oppført som fattiglemmer. De har da to små barn: Peder og Caroline.Vet noen noe mer om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei Sigurd!!!Jeg har kirkebøkene for Sems prestegjeld, men ikke slagen sogn hvor dine etterlysningspersoner kommmer ifra!!! Hvis du vil jeg skal se etter om han er i kirkeboken for sem rundt året han er født så kan jeg gjøre det?Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Sandmo

Hei Kai. Og ja takk: Hvis du anledning til å se etter ham, er jeg svært takknemlig. Jeg har ikke funnet noe mer siden jeg plasserte etterlysningen i april. Takk igjen. Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei Sigurd!!!Jeg er lei for at jeg har glemt ditt innlegg, men jeg har heller ikke vært så mye på denne debatten for tida.Jeg skal se nå og svare deg så fort som mulig. Dette kan jo føre til at andre får sett innlegget ditt også. Det kommer jo på første siden igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei igjen Sigurd!!!Jeg fant desverre ingen med fornavnet Peder i kirkeboken over døpte/fødte i Sem, Vestfold.Som du sikkert også har sett ut av deres bosted bor de jo i Slagen i Sem. Slagen har jo sine egne kirkebøker på denne tiden, men litt senere blir slagen under Sem og får da også samme kirkebøker.Da må jeg nesten si at jeg ikke kan hjelpe deg med denne, men hvis jeg kommer over kirkeboken for Slagen for den tidsperioden så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan igjen.Håper du kan få hjelp fra noen av de andre gode hjelperne her, da???Kai Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tilbake til det berømte IGI. Der finnes Peder Stefanusen 63 år gift 28/10 1860 Slagen med Marthine Johannesdt. 28 år. Om man ikke kan stole helt på dette så kan man kanskje få en kortere letetid ved å sjekke ekteskap på den oppgitte datoen i Slagen. Det burde vel også stå litt mere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.