Gå til innhold
Arkivverket

[#8793] Hvor?


Gjest Hege Dåpan
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Dåpan

Har funnet dem gift på Vestfold-slekt.net i 1881 Sandeherred. Fant dem også i FT 1900 med barn. Er mer interressert i anene bakover til Hans og Kristine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Muligens gjeterjente Christine Christiansdatter, 12 år, f.i Sandar, som bodde på gården Botn (søk på Botten) i 1865?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det står nok meir i den kyrkjeboka når dei vart vigde, enn det som er tatt med på Vestfold-slekt. Du bør mellom anna få tak i namnet på far til brur og brudgom. Det skal stå i boka og vil hjelpe deg til å finne rette familiane i 1865-teljinga. Der vil du då kunne finne ut kor dei var fødde og omlag kor tid. Ut frå det, kan du leite vidare i kyrkjebøker m.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er bare å slutte seg til Bjørn Davidsen. Hans Kristian Hansen er håpløs å plukke ut i FT1865 når en tar høyde for forskjellige stavemåter, utelatelse av Kristian, feil angitt alder osv. Og om det rett jente jeg har funnet, bodde hun jo ikke sammen med foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hvem foreldrene deres var , men jeg tror det er Christine du finner i 1875 tellingen for Sandar i Vestfold.Da er hun på gården Sjuve som kokke hos Anders Hansen og hustru Karen.Der står det at hun er født 1854 i Sandar. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

De giftet seg i Sandeherred 25091881. Det kan virke som om hun har vokst opp uten sine foreldre. Må nok slå opp hennes fødsel i kirkebøkene på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Som eg skreiv i eit tidlegare innlegg: Start med kyrkjeboka der ekteskapet står. Der finn du namnet på begge fedrane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Hege !Fra Sandar Kirkebok:Kristine Amalie Kristiansd. f. 24.april 1854, døpt 28. mai 1854.Uekte barn av Kristian Pedersen, Hasle og pike Anne Marie Larsd. Unneberg-eiet. Sandar - MINI - 6 - 4/10.Far til smed Hans Kristian Hansen f. I Larvik: Hans Abr. Hansen.( MINI - 11- 3/8.Jeg kan ikke se at Anne Marie Larsdatter er blitt gift.Siden du bor i Tønsberg kan du ta en tur til Sandefjord Bibliotek. Der skal det være tilgjenglig avskrifter av kirkebøker i tidsrommet 1733 - 1847.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Hege!Kristine Amalie Kristiansd. f. 24.april 1854, døpt 28. mai 1854.Uekte barn av Christian (Kristian) Pedersen, f. 1823, Hasle og pike Anne Marie Larsd. f. Unneberg-eiet. Sandar - MINI - 6 - 4/10.Du finner Christian Pedersen i FT for 1865 under Hasle Nedre, hvor han bor sammen med sin mor, Karen Marie Christophersd. Leilændingsenke 76 år. Ifølge Bygdeboken døde hun 1867. Hun var gift 1. gang med Per Kristenssøn i 1812, de hadde 5 barn. Se side 409-410 i bygdeboken.Per Kristenssøn var sønn av Kristen Perssøn Østre Kamfjord. Karen Marie var datter av Kristoffer Ivarssøn, Tveitan. (Side 561) Hun ble gift 2. G. m. Lars Anderssøn Unneberg Vestre, far Anders Olssøn (side 432) han døde 1857, 65 år.Bruket ble solgt 1868 og i FT for 1875 bor Christian i Søndre Rukle-gate 259 i Sandefjord, han er snekker og ugift.Anne Marie Larsd. f. 8.jan. 1833, var datter av Lars Eriksen, Unneberg Vestre, - Husmann med jord, se FT 1865.I FT for 1875 finner du familien igjen under Unneberg-Ødegården. Anne Marie er fortsatt ugift og har 3 barn med forskjellige fedre.Når det gjelder Kristine Amalie veit du vel det meste.Med forbehold om mulige feil Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Hei Kjell! Tusen, tusen takk for all hjelp. Nå finner jeg nok noe mer å bryne meg på. Anne Marie og hennes barn feks. Igjen takk! Mvh.Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.