Gå til innhold
Arkivverket

[#8797] etterlyser familie på to sider


Gjest trond vegar myhrrusten martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

jeg søker etter slekt fra to kanter av norge . den ene er fra kvam i gudbrandsdalen og staves på to forskjellige måter , det er Myrrusten & Myhrrusten . den andre er fra buskerud og heter Olaussen . all hjelp jeg kan få til dette er jeg meget takknemmelig for .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

nei egentlig ikke , jeg er vel bare på søk for å finne flere enn de jeg ve . otto , rolf , margit ivar . per ivar anna ø berget . jeg vil prøve å gå lengre bakover . Morken virker kjent , er du en fra stor morken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

ivar , per ivar og rolf er i hvertfall i live , men jeg prøver å finne opprinnelsen til slektsnavnet da det er veldig få som har det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Har du prøvet å se på folketellingene? Det er i hvert fall en gård som heter Myrrusten i Nord-Fron i FT 1900 på denne adressenLenkeKanskje du finner noen du kjenner igjen navnene på blant personene som bodde på gården da?Ellers er det fint om du bruker både store og små bokstaver - det gjør teksten din lettere å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

HeiNår mann leser et innlegg,er det en fordel med store og små bokstaver.Tenker da på at egennavn alltid skrives med stor bokstav,likeledes etter punktum.Bare noe å tenke på.Det er litt slitsomt å lese ellers.Jeg vet jo ikke hva andre mener,men....-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

HeiNår mann leser et innlegg,er det en fordel med store og små bokstaver.Tenker da på at egennavn alltid skrives med stor bokstav,likeledes etter punktum.Bare noe å tenke på.Det er litt slitsomt å lese ellers.Jeg vet jo ikke hva andre mener,men....-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Enig med deg, Gitte, jeg har også påpekt dette for flere tidligere. Det er da helt unaturlig å skrive eget navn, stedsnavn osv. med bare små bokstaver? (Det har blitt litt sånn 'internett-språk-gid-så-festlig' etter hvert). Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

dET eT kanskje ikke alle som er like flinke som dere to til å skrive , det er faktisks noen som hrs skrivefeil her i landet . tenk på det før dere kritiserer . på forhånd takk !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Lisa Göransson

Kan någon hjälpa mig med ett par spörsmål. Söker födelseattest på Elise Kvart som skall vara född 1850 i Fredrikshald. Edvard Kvart står i Folketellinge år 1865 som hennes fader, men han kom inte till Norge förrän år 1852. Så jag undrar om hon är född oäkta. Edvard Kvart kom från Vänersborg, Sverige. Mitt andra spörsmål är när han kan ha gift sig med sin hustru Oline. De synes hela tiden ha bott i Fredrikshald. Så om någon kan hjälpa mig med datum vore jag mycket tacksam. Han synes ha gift sig snart efter det han har kommit till Norge. Alltså 1852-1853. Med vänlig hälsning Anna-Lisa Göransson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Lisa Göransson

Kan någon hjälpa mig med ett par spörsmål. Söker födelseattest på Elise Kvart som skall vara född 1850 i Fredrikshald. Edvard Kvart står i Folketellinge år 1865 som hennes fader, men han kom inte till Norge förrän år 1852. Så jag undrar om hon är född oäkta. Edvard Kvart kom från Vänersborg, Sverige. Mitt andra spörsmål är när han kan ha gift sig med sin hustru Oline. De synes hela tiden ha bott i Fredrikshald. Så om någon kan hjälpa mig med datum vore jag mycket tacksam. Han synes ha gift sig snart efter det han har kommit till Norge. Alltså 1852-1853. Med vänlig hälsning Anna-Lisa Göransson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Trond! Ikke bli sår!!!!! Nå hadde ikke du en eneste skrivefeil i dine innlegg før det siste du skrev, så jeg regner med at du er flott skrivefør. Den eneste 'feilen' du gjør, er å ikke orke å trykke på 'shift' tasten!!!Men, husk at de som leser meldingene dine leser mange, og, de som leser -ønsker- å hjelpe! Så, det er ingen kritikk, men et tips for å få innleggene her så lettleste som mulig.Derfor altså, det var faktisk ingen kritikk! Jeg leser stort sett alle innleggene, og, det er litt slitsomt å måtte se etter hva som er navn og andre ord. Ikke ta det som kritikk!!!! Med vennlig hilsen Laila (som kun prøver å være hjelpsom, og bruker faktisk timesvis hver dag på å hjelpe folk her på Digitalarkivet!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

Ok Laila ,det var ordleggingen jeg reagerte på . Det er bare så altfor lett å glemme shifttasten når man blir litt for ivrig . Sorry !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Trond Vegar.Jeg beklager,det var ikke meningen å såre deg personlig.Du er tilgitt for lenge siden.Det var bare min hensikt å hjelpe.Vet selv hvordan det er å være ivrig.Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

Hei Jeanette . Bare de næermeste . Det er Asbjørn ,Karl . Anders , død. Kan dette være til hjelp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

Hei Jeanette . Bare de næermeste . Det er Asbjørn ,Karl . Anders , død. Kan dette være til hjelp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

Hei Jeanette . Bare de nærmeste . Det er Asbjørn ,Karl . Anders , død. Kan dette være til hjelp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette Kleve

Hvor i Buskerud?? Olaussen er et forholdsvis vanlig navn, så det ville vært fint om du kom med de opplysningene du har om årstall, steder, navn etc.. Kan ikke love at jeg kan hjelpe deg, men med de rette opplysningene kan kanskje andre hjelpe deg.. Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

Det jeg vet er at Asbjørn , Karl og Anders vokste opp på Darbu og at dem har bodd i Hoksund .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette Kleve

Når levde de, evt. døde de? Sånn cirka-årstall ville være fint... Da kan jeg sjekke det opp på Statsarkivet i Kongsberg. Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond vegar myhrrusten martinsen

Hei igjen jeanette . Anders døde for bare noen få år siden . asbjørn og Karl lever fortsatt , men det jeg er på jakt etter er å komme lenger bakover . Disse tre er født fra ca 1935 - 1942 . Asbjørn er min far , de andre er mine onkler ,men dem sier de ikke vet stort . Min oldefar på denne siden sies det skal ha byttet navn , men jeg vet ikke fra hva .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.