Gå til innhold
Arkivverket

[#8813] Har du hørt historien om 'Telebond-slekten' ?


Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Mari Hansdatter var døpt i 1789, Ulvasveen, Kolterud, Nordsinni. Hun var giftet seg med Håvel Pedersen i 1814, Oppland.Mari hadde Anders Kjellsen Væle som stamfar, men leddene fra henne og bak til han har jeg ennå ikke funnet. Hennes foreldre var Hans Hansen og Kari Johansdatter, Kalterudeie. Jeg er usikker på om det er på mors- eller farssiden hun stammer fra Anders.Er det noen som har hørt om 'Telebond-slekten', og historien om Anders som flyktet til Sverige ?Jeg er interessert i ALT om dette ! På forhånd takk..Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Randi,Forsøk Gjøvik og Toten Slekthistorielag, slekthistorielaget.noJeg mener at det står noe et eller annet sted der; finner du ikke det du leter etter så legg igjen en etterlysning. Jeg kjenner også en person i Torpa som sikert kan hjelpe deg. Mail meg om du ønsker på tor.rustad@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J.Martinsen

Hei Randi.Vet ikke om det er til hjelp. Idag lever det Telebonder på Røros.Har selv en kjenning som heter Telebond der.Kan ikke si deg om disse er de du søker,men kanskje det går ann å ta en telefon dit.-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Tusen takk for hjelpen til dere begge ! Jeg har lagt inn etterlysning på Gjøvik og Totens Slektshistorielags side og fant også et utdrag av Telebondsagaen der.. Hvem vet, kanhende drister jeg meg også til å ta en telefon til Røros !Med vennlig hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei RandiHar idag tittet litt på gamle innlegg på dette forumet.Fant noe int. på innlegg 4415 om Telebondslekten dato 10.12.2000.Har du sett denne?Vårhilsen fra Son

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei igjen, Gitte !Nei det hadde jeg ikke sett. Takk skal du ha ! Jeg har forresten startet en 'ringerunde' for å se om jeg treffer på noen som kjenner til slekten..Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest kai m kveum

Tellebond er omtalt i: Tolga bind I. Gards-og slektshistorie av Eystein Eggen. Du får lånt denne på Biblioteket. I konas slektstre har jeg skrevet ned navnet Ingeborg Olsdtr. Døljogård, f.1883, se Tellebond, med referanse til ovennevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.