Gå til innhold
Arkivverket

[#8830] Lenkefeil til kirkebøker


Gjest Ketil Harbek
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Harbek

Kirkeboken for Vor FrueDette er bare eksempler. Jeg har funnet flere feil, men også en masse lenker som virker som de skal. Jeg har bare opplevde dette under Kirkebøker, men har ikke gjort noen omfattende kartlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg vet ikke helt hvor du vil hvis du ikke vil til Familysearch.com, men dette er noe du uansett må ta opp med Asle Jonassen (asle.jonassen@online.no) som er ansvarlig for kildeoversikten. Det har ikke noe med Digitalarkivet å gjøre, derfor har jeg også flyttet temaet ditt til Brukarforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Beklager feil adresse! Jeg gikk inn på 'Slektshistoriske kilder 1500-1900' via Digitalarkivets 'Nyttige lenker', men glemte at jeg dermed gikk ut av DA igjen...Hvor jeg ville? Til vedkommende kirkebok slik som lenken angir, men havnet altså hos FamilySearch. Men det problemet får jeg ta opp annetsteds. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Mange av lenken på slektshistoriske kilder fører til family search fordi mye av kirkebøkene for Norge ligger på den basen.Det er enkelt å søke på family search for det fylket du er på søk etter folk . Når du har skrevet inn navn så klikker du på country og velger norge og så kan du i neste feltet velge fylke og eventuelt neste felt etter d legge inn by/sted /kirkesogn.Mvh Pia Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.