Gå til innhold
Arkivverket

[#8841] HVORFOR er det så vanskelig?


Gjest Irene Korneliussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Dette innlegget har egentlig ikke noe med Irene Korneliussen å gjøre...men da jeg leste noen av svarene hun fikk...slo det meg at 'hvorfor er det så vanskelig å file litt på en microfischeleser slik at en kan lese microfilm på den også?!' Det er da ikke noe problem i det hele tatt! Tilogmed jeg som er jente :-) har klart den oppgaven med glans! Ingen grunn til å la seg stoppe av slikt...jeg leser både kort og film på min uten probl......har erfaring fra at mange filmlesere blir så 'slarkete' etter hvert...det skjer ikke når en filer spor på en fischeleser :-) Så Irene...skaffer du deg en fischeleser...så bruk fila på den! :-) mvh A.M.G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Berentsen

Hei Du finner bygdebøker for Lødingen på biblioteket i Bergen. De har også bøker for Trondenes (Skånland), som er nabo kommunen til Tjelsund og Evenes. Forfatter for Trondenes er Trygve Lysaker. Der er også bygdebøker for Tjelsund, men disse vet jeg ikke om de har på biblioteket i Bergen. mvh. F. Berentsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene korneliussen

Hei Frank! Kjenner du til om bygdebøkene inneholder en gård som heter Sommerbakk ( ev. Sommerbakken) og hvor stort område dekker den (Ofoten???) Takk og god natt. MVH Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Så flott at noen bruker hodet og husker på å bruke IGI på Family Search, ikke bare VRI. Nå burde du komme videre, Irene. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg finner ekteskapet til John Johnsen og Inger Maria Mikkelsdatter på Familysearch/VRI.De giftet seg 13.06.1847.Da er Ingers alder 19 år og faren oppgitt til Mikkel Mathiasen.Da er det kanskje samme Inger jeg finner døpt i Skjervøy 14.06.1829 med foreldre Mikkel Mathiasen og Marit Andersdatter.Johns alder er 28 år og farens navn John Johnsen(Javn Javnsen på samisk) Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene korneliussen

Takk igjen Rune! Ikke minst for tipset om å søke på FS/IGI, den hadde jeg ikke oppdaget ennå. Jeg fant det samme som du gjorde. Er nå noen skritt videre. MVH:Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.