Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne Marie Sandhaug

[#8848] Analysemodulen

Recommended Posts

To ting: 1) Jeg vil ha et utvalg i FT1900Fredrikstad på personer født mellom 1880-1889. Velger da ''Fødselsår børjar på 188'. Får da kun beskjed om at 'Ingen postar funnet'. Hvorfor får jeg det når det vitterlig er hundrevis som er født i den nevnte perioden? 2)Etter å ha plukket ut ovennevnte utvalg manuelt, går jeg til analysemodulen og velger 'fødested' og haker av i ruta 'sjå bak'. Da kommer blå tall pent og pyntelig opp, men ved å klikke på de blå tallene får jeg følgende melding:' Feil i arkivverket/ft1900/f00103 ReadSubset ' .Hvorfor? Er det feil hos Arkivverket eller hos meg? (Mitt problem for et par uker siden hvor jeg ikke fikk klikket på de blå tallene i 'Landsomfattende søk' er løst ved å oppgradere Internet Explorer til 6.0 - jeg hadde 4.0 tidligere. Dette er nå i orden, heldigvis)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

For tal virkar ikkje børjar på. derimot virkar innehld. og det bør du i alle høve bruka; då ein del folk også har fått med seg fødselsdatoen.Når det gjeld sjå bak fungerer det tydlegvis berre dersom du har valt to variablar. Vel du i tillegg til fødestad også kjønn, går det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for råd og tips. Det fungerer utmerket på den måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.