Gå til innhold
Arkivverket

[#8848] Analysemodulen


Gjest Anne Marie Sandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Marie Sandhaug

To ting: 1) Jeg vil ha et utvalg i FT1900Fredrikstad på personer født mellom 1880-1889. Velger da ''Fødselsår børjar på 188'. Får da kun beskjed om at 'Ingen postar funnet'. Hvorfor får jeg det når det vitterlig er hundrevis som er født i den nevnte perioden? 2)Etter å ha plukket ut ovennevnte utvalg manuelt, går jeg til analysemodulen og velger 'fødested' og haker av i ruta 'sjå bak'. Da kommer blå tall pent og pyntelig opp, men ved å klikke på de blå tallene får jeg følgende melding:' Feil i arkivverket/ft1900/f00103 ReadSubset ' .Hvorfor? Er det feil hos Arkivverket eller hos meg? (Mitt problem for et par uker siden hvor jeg ikke fikk klikket på de blå tallene i 'Landsomfattende søk' er løst ved å oppgradere Internet Explorer til 6.0 - jeg hadde 4.0 tidligere. Dette er nå i orden, heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

For tal virkar ikkje børjar på. derimot virkar innehld. og det bør du i alle høve bruka; då ein del folk også har fått med seg fødselsdatoen.Når det gjeld sjå bak fungerer det tydlegvis berre dersom du har valt to variablar. Vel du i tillegg til fødestad også kjønn, går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.