Gå til innhold
Arkivverket

[#8853] Arvid Melangthon Hagen. Drammen -New York


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Arvid M Hagen var født iden 31 Mars |901 i Drammen. Foreldrene var Peder/Peter Olaf Hagen og hustru Kristiane F. Torgersen.Arvid jobbet som smed.Han utvandret til New York den 19 Sep. 1924.Siden tror jeg han bodde der.Han skall i New York ha jobbet med og sette opp høyhus/skyskrapere. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan finne Arvid M Hagen i USA. Ble han gift, barn osv.På forhånd takk.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange takk Laila. Det stemmer at han reiste til en bror men jeg viste ikke hans navn. I alt var det 3 brødere som reiste men en kom fort tilbake til Norge.Mange takk til Dere alle for hjelpen.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen Jorunn! Jeg fant også Thorleif når han dro. www.ellisisland.org og søk etter Thorliep Hagen (ja, de skrev som de hadde vett til!!!) han dro i 1923, ankom Ellis Island 30 mai 1923. Skulle til en venn, Charles Lobben i Worchester, Mass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Thorleif døde forresten i februar 1980, (født 5. september 1899). Adresse var Diamond Point, Warren County, New York. (postnr. 12824) SSnr. 055-24-5831 Det er den eneste opplysningen jeg får frem om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Du fortjener en klem Laila. Er det mulig du kan hjelpe meg og finne litt ut on denne Charles Lobben?. Jeg er kanskje litt frekk nå men det gjelder å smi mens gjernet er varmt. Når reiste han over til Amerika?. Thorleif og Arvid hadde på morsiden slekt på Modum. Der er det en Lobben gård, tror jeg da.Nå skall jeg se på ft. for 1900 om Lobben gård. Ellers mange takk for alle opplysninger.MVH. Jorunn. M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, Charles er på gamlelandsspråket Karl/Carl.. Lobben1900 Men, det er jo ikke sikkert det er ham... La oss se.. fant ikke ham på Ellis... laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

du finner forresten en Charles Lobben m/familie som reiser hjem til US i 1893 og... (via Kristiania) mange mange muligheter.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.