Gå til innhold
Arkivverket

[#8855] Lokomotivfører Theodor Christiansen


Gjest Thomas Goodwin
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Goodwin

Jeg finner ingenting om Theodor Christiansen i Folketellingene. Kan noen hjelpe meg! Theodor Christiansen f. 14.08.1849 d.1891. Familien var fra Sigdal. Theodors søster het Petra. Hun var sannsynligvis noe yngre enn ham. Theodor ble gift med Hanna Thomine Larsdatter fra Skoger. De bodde i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Strømsø gift 5/11 1876 ungk. jernbanebetjent Theodor Kristiansen f. 14/8 49 Norderh., bosted Strømsø, far Kristian Torkildsen..og Hanna Thomine Ingebrigtsen Strømsø, f. 29/4(9) 58 Skauger, far Lars Ingebrigtsen. Forlovere Georg Hansen og ..A. Landgraff.Skoger født 29/9 - 19/12 1858 Hanna Thomine. Foreldre: matros Lars Ingebretsen og h. Maren Kirstine Haakensdt. Svarterud. Faddere: barnets moder, Gustava Baromine Evensdt., Thorvald Ingebretsen, Edvard Ingebretsen og Tollef Haakensen.Norderhov født 14/8 - 23/9 1949 Theodor. Foreldre husm. Christian Torkildsen Veholten og h. Karen Olsdatter. Faddere: Hans Eriksen Skjer?..lsen, Ole Torkildsen Støa?, Marie Thorkildsdt. Skjø..., Marie Hansdt. Breien, Gunhild Christiansdt. Veholt. (Skrifte var ganske svak, så det er mye usikkert)Strømsø død 3/1 - 9/1 1892 ektem. lokomotivfører Theodor Kristiansen, f. 1849 Ringerike, bopel Grønland. Dødsårsak Kronisk marbus/harbus? Brightii (nyrebetennelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Goodwin

Berit Knudsen. Dette var fantastisk. Jeg er deg stor takk skyldig. Hvordan har du greid å finne ut alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du hadde stedene Skoger, Drammen og Theodors fødsel. Så fant jeg Hanna i 1865. Ut fra det trodde jeg ekteskapet fant sted i Strømsø , og hadde flaks. Da kom resten av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei.I følge Skogerboka så lever Hanna Thomine som enke i Oslo. Står også mer om hennes slektMvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Goodwin

Jeg har Skogerboken, så Hanna Thomines slekt kan jeg spore et par hundre år tilbake, men Theodor og hans slekt har jeg slitt med i lang tid. Men flaks og flaks, Berit. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du finner dette. Du må vel ha tilgang til andre kilder enn det som ligger på internett!!? Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Goodwin

Jeg har fått stor tiltro til deg Berit. Se på innlegget om Alf wilhelm Goodwin. Denne tror jeg kan bli en vanskelig nøtt å knekke!!!ths

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.