Gå til innhold
Arkivverket

[#8856] Elias Thomasen f. 1836 i Sund sogn


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Min oldemor hadde en bror som het Elias Thomassen som ble født på garden Aarland eller S. Aarland i daverende Sund sogn i 1836. Jeg kan ikke finne finne han igjen noen andre steder. Kan han ha døydd som barn eller som ung eller hvor ble det av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hvor sikker fødselsåret du oppgir er , men i 1865 tellingen for Sund på gården Børnæs nedre finner jeg en Elias Thomassen 38år født i Sund .Der er også hans hustru Anne Jensdatter 31 år og deres sønner Jan og Niels , hans sønn Thomas Jacobsen og trolig hustruens far Jan Jens. 60 år.På Familysearch ,Vital records finner jeg følgende:Elias Thomassen født 07.06 døpt 15.06 1828 i Sund.Far Thomas Jensen , mor Marie Jahnsdatter.Jeg finner Elias og Anne gift 20.10.1857.Brudg. far er Thomas Jensen. Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette må være en annen Elias Thomasen fordi foreldrene til den Elias jeg søker het Thomas Larsen Aarland og Martha Eliasdtr. Møgster. Jeg antar at de ble gift midt på 1830 tallet. De får først Elias i 1836, Kari i 1837, men dør i 1838, Kari f. 1838 dør i 1839, Siri f. 28.06.1840, Marhe Eline f. 1842, Lars 1844-66, Marthe Eline f. 1848-1900, Kari f. 1854-95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da tror jeg du bør søke i kirkebøkene for Sund blandt de døde.På landsdekkende søk i 1865 finner jeg kun tidligere nevte Elias som kunne passe , og den eneste med fødested Sund.Som en kuriositet kan jeg nevne at på Familysearch får jeg opp bare nevnte Elias , men jeg vet jo at det søkestedet ikke alltid gir de korrekte opplysningene. Lykke til videre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg tar opp igjen en gammel sak for om mulig å finne en løsning på den. Jeg har nå søkt i de skannede kirkebøkene uten å finne det jeg leter etter. Jeg har funnet at Elias ble født i 1836, men ikke når han ble konfirmert eller om han døde før han ble konfirmert.Er det noen som kan hjelpe meg med mer info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Du finner opplysninger i de scannede kirkebøkene. Disse sier at han døde 7 dager gammel, den 20. februar 1836. Se nr 13. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.