Gå til innhold
Arkivverket

[#8861] Johan Olsen f. 1869


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Hei. Jeg leter etter denne person som er min tippoldefar. Johan er født i 1869, men jeg er ikke helt sikker på hvor. Han fikk en uekte sønn, Harald Olaus Johansen, f. 2 okt. 1889 i Hurum. Mor var Anne Helene Olausdatter f. 1869 i Røyken. I kirkeboka da Harald ble født bor hun på Sagene gård, i Hurum (hennes forfedre har jeg funnet) og på Johan står det at han bodde på Holtvedt (Hurum).Da Harald giftet seg står Johan oppført som fabrikkarbeider. Har funnet en Johan Olsen, fabrikkarbeider i 1900 tellingen for Hurum, da på Tofte Arbeiderboliger, han er f. 1869 i Solør, Hedmark. Mulig det kan være denne person.Har noen kirke/bygdebok fra Hurum og/eller Solør?? Lurer på denne Holtvedt gården. Jeg har lest kirkeboka for Hurum, men fant ingen som passet, men fra Solør har jeg ikke tittet. Noen som kan hjelpe meg??MVH. Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Det ser ut som du har registrert deg med feil e-postadresse. Kan du senda ein e-post til oss (digitalarkivet@uib.no) og stadfesta adressa di? Heile temaet vil verta sletta innan ei veke om me ikkje mottar ein slik e-post frå deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.