Gå til innhold
Arkivverket

[#8865] Ole Olsen, Hosanger


Gjest W.E. Østbø
 Del

Recommended Posts

Gjest W.E. Østbø

Kan noen hjelpe meg med navn på barn til Ole Olsen,f.1847, Fotland, Hosanger, Han giftet seg 31/3-1875 med Elisabeth Johnsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Her er lista iflg Askild Eknæs: Ættebok for Hosanger I, 1. del: Jon f. 1876 Held fram på Fotland Ole 1878-1882 Berta f. 1880 Til Amerika Ole 1883-1884 Ingeborg f. 1884 Til Bergen Karolina f. 1886 Til eit anna bruk på Fotland Olav Elias f. 1888Til Oslo Anders 1890-1890 Anders 1892-1892 Anna Augusta f. 1896 Til BergenAlle opplysningar frå Eknæs. Det står litt meir der om kven dei vart gift med, er det nokon av dei du vil veta meir om, kan eg slå opp.Ole Olsen f. 1847 er fødd Eidsheim, gifta seg til Fotland, der kona Elisabet var fødd 1854. mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Først vil jeg takke for god hjelp, jeg er helt imponert over all kunnskapen dere sitter inne med , og vil dele med andre! Jeg leter altså etter min oldemor Albertine Olsen f. Kleppe, Hosanger 1878-1914. Gift med Erik Olsen, Haugesund At hun var fra Hosanger har jeg funnet her i listen over gravlagde i Hgsd. Jeg fant en som kan passe på gården Bjørsvig i 1900t, men hun heter Berthine. Mye tydet på at hun kunne være datter av Ole Olsen, Fotland, blant annet at mange navn her går igjen i slekta. Men det ser ikke ut som de hadde en datter f.1878, så da får jeg gå ut ifra at det må være feil. Jeg har akkurat funnet ut at Kleppe er ett gardsnavn der, kan hun være nevnt der? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Berentsen

HeiAlbertine vae født på gården Vestre Kleppe i Hosanger. Foreldre var Haldor Andersen, Hanstveit (1841-1926) gift 1866 med Botilla Monsdatter, Vare (1840-1895) De hadde 10 barn, Albertine var nr. 7. Om Albertine står det at hun var gift med en baker i Haugesund.Haldors foreldre var Anders Sævresen, Herland (1806-1868) gift 2. gang 1834 med Marta Haldorsdatter, Raknes (1803-1843) Anders hadde 8 barn, Hakdor var nr. 5Botillas foreldre var Mons Monsen, Birkeland (1801-1882) gift 2. 1840 gang med Kristi Andersdatter, Kallekleiv (1816-1888) De hadde 5 barn, Botilla var nr.1.Dette er hentet fra Hosanger bygdebøker.mvh. F. Berentsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Tusen takk for hjelpen, dette har jeg lett etter lenge! Dette må jo være rette personen. Jeg har prøvd å finne henne på 1900T uten resultat,hun kan ikke ha vært gift i Haugesund enda på den tiden, for da var han gift med en annen. mvh.W.E Østbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.