Gå til innhold
Arkivverket

[#8872] Laura Sophie Olsdtr., Kristiania/ Spydeberg


Gjest Anne Elisabeth Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Laura Sophie Olsdtr.ble født 28-7-1851 i Kristiania. Hun er i folketellingen for 1865 oppført som legdslem på gården Klever i Spydeberg.Ved konfirmasjonen 2-10-1866, fortsatt i Spydeberg, er hun oppført som Laura Sophie Olsdtr. Klever. Foreldrene hennes er da oppført som O. Herviksen/ Henriksen (veldig utydelig skrift ) og Anne E. Gautesdtr. Om dem vet jeg ikke noe mer.Det jeg imidlertid vet er at Laura Sophie ble gift med Edvard Christiansen fra Spydeberg, og ble min oldemor. Ifølge FamilySearch var vielsen 9-1-1880 i Spydeberg, men dette har jeg ikke fått sjekket ut i kirkebøker enda.Har noen opplysninger om Laura Sophie eller hennes foreldre, ev. andre opplysninger av interesse for dette vil jeg være takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

denne er verdt å sjekke ut: Anne Elisabeth Sex: F--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 24 Mar 1820 Place: Christening: 14 Apr 1820 Place: Oslo, Akershus, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Gaute JOHNSEN Mother: Karen Oline IVERSDR--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: C428254 Source Dates: 1819 - 1828 Film or Fiche Number: 125779 Collection Details: Aker, Garnison; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Takker så mye for hjelpen, Laila. Har faktisk prøvd der selv, men du fant nok 'min' Anne Elisabeth Gautesdtr.Jeg har nå funnet konfirmasjon på de som antagelig er Anne Elisabeths foreldre i Garnisonsmenigheten, Aker. Gaute Johnsen 29-4 og Karen Oline Iversdtr. 30-9, begge i 1810. Begge med bosted Fjerdingen. Foreldre er ikke nevnt, men her får jeg prøve videre.Karen Iversdtr. finner jeg tre aktuelle av i forhold til alder i folketellingen for 1801, men Gaute finner jeg ikke uansett hvor mye jeg leter.Et supplement til det første innlegget: foreldrene til Laura Sophie har jeg ikke funnet i folketellingen for 1865, så Anne E.Gautesdtr. og O. Herviksen/ Henriksen er trolig døde eller.... Laura Sophie var jo legdslem på Klever i Spydeberg.Jeg er fremdeles åpen for opplysninger eller tips om kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.