Gå til innhold
Arkivverket

[#8877] Sunnarvik..?


Gjest Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

Min tippoldefar het Ole Nils. født ca. 1835. I 1865-tellingen i Kinn ser jeg at gården heter Søndhorvik, men jeg er nesten sikker på at han kalte seg Sunnarvik til etternavn (muligens Synnarvik)..? Ole var gift med Anna S. Johansd. Jeg har også prøvd å finne ut hvem foreldrene til Ole var, men jeg finner absolutt ingenting.... I noen notater som jeg har fått står det om Ole: Ola Sunnarvik, Eikefjord, brødre Salomonsen, Florø, sønn av Nils Sunnarvik.Håper noen kan hjelpe meg.Vennlig hilsen Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg kjenner personer som kommer fra Eikefjorden. En av dem er Jan Sunnarvik. Hvis du prøver denne adressen, så kanskje du kan få opplysniger. Adressen er: anne-sun@online.no Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ungkarl, Gaardbruger Ole Salomon Sundhorvik, 28 1/2 år gammel, sønn av Nils Olsen, giftet seg i Kinn 29. juni 1862 med Pige Anne Sofie Johansdatter Svardal, 22 1/2 år gammel, datter av Johan Olsen.Ole Salomon, uægte, sønn av Ungk. Niels Olsen Sundhordvig og Enken Anne Marcusd. Sandvig , ble født 15. februar 1834, og døpt 25. i samme måned. Presten tilføyde 'NB Trolovede'.Lenge ventet de ikke!27. mars 1834 ble Ungk. Niels Olsen Svarthumble p.t. Sundhordvig, 26 år gammel, gift i Kinn med Enlen Ane Marcusdatter Sandvig. Hun foreviiste Attest fra Lensmand Tyvold paa Sorenskriverens Vegne, dat. 1 Marts 1834, om afholdt Skifte efter hendes afdøde første Mand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

TUSEN TAKK!! Er det mulig å finne ut når hennes første mann døde og hva han het?? Dette var nok en fryktelig pinlig affere...(smiler) Takk for e-postadressen og tipset om å kontake Jan Sunnarvik i Eikefjorden, her var det full klaff, Anne sa vi var fra samme familie.Klemmer til dere begge Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.