Gå til innhold
Arkivverket

[#8883] Hvem var disse personene?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at faddrene til Mathilde Helene, datter av Mons Andreas Larsen og Ingeborg Hansdatter, som ble døpt i Korskirken 2. juni 1873. var disse:Berntine Ritscher, Angeliqve Schanke, Alfred Trumpy, Anders Bull, Herman D. Johnsen,Er det noen som har opplysninger om disse personene. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kan finne ut hvor det ble av Mons A. og hans familie. Den siste gangen jeg kan finne noe om dem er da datteren Mathilde Helen blir døpt 2. juni 1873. Det er mulig at noen disse faddrene også flyttet fra Bergen og at det kan vere en pekepinn på hvor jeg skal lete etter Fam. Larsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Nå vet jeg ikke om din Mons er den samme som er født ca 1851 i Fana, men om så skulle være så har du jo en kandidat på Haukeland i Årstad i FT1900. Riktignok med en annen hustru, men Ingeborg kan jo være død? Det finnes muligens en bygdebok for området som sier noe om denne Mons'en.Ellers ser det ut til at Ingeborgs tilknytning til fam. Ritscher er at hun tjente der, ihvertfall under FT1865. Men det visste du vel...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Nå vet jeg ikke om din Mons er den samme som er født ca 1851 i Fana, men om så skulle være så har du jo en kandidat på Haukeland i Årstad i FT1900. Riktignok med en annen hustru, men Ingeborg kan jo være død? Det finnes muligens en bygdebok for området som sier noe om denne Mons'en.Ellers ser det ut til at Ingeborgs tilknytning til fam. Ritscher er at hun tjente der, ihvertfall under FT1865. Men det visste du vel...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Nå vet jeg ikke om din Mons er den samme som er født ca 1851 i Fana, men om så skulle være så har du jo en kandidat på Haukeland i Årstad i FT1900. Riktignok med en annen hustru, men Ingeborg kan jo være død? Det finnes muligens en bygdebok for området som sier noe om denne Mons'en.Ellers ser det ut til at Ingeborgs tilknytning til fam. Ritscher er at hun tjente der, ihvertfall under FT1865. Men det visste du vel...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jeg beklager den intense repetisjonen av debattinnlegg - som kommer av at min nettleser ikke forteller at innlegget er på plass, men forblir i ventemodus. Skal ikke skje igjen...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Den Mons som dette handler om var Mons Andreas Larsen født i Manger 26. sept. 1846 gift med Ingeborg Hansdtr. fra Vigedal (Vikedal)i Rogaland. Jeg visste ikke at Ingeborg tjente hos Ritscher i 1865. Jeg har fått oppgitt at tre av faddrene er å finne i folketellingen for 1875. Det er: Angeline Cathrine Schanche, kjøpmannskone, gift med Albert Sophus Schanche Alfred August Trumpy, f. 1841, maskiningeniør Herman Johnsen, f.1855, handelskontoristDa er sannsynligvis også den familien som Ingeborg tjente hos i 1865 å finne i Bergen i 1875? Jeg har ikke funnet ut hvilken tilknytning disse andre hadde til Mons og Ingeborg? Og om de kan gi en pekepinn på hvor jeg kan finne hvor det ble av Mons og Ingeborg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg kan finne fam. Ritscher i Bergen i 1875, men så finner jeg at sønnen Haakon utvandrer i 1883. Jeg kan ikke finne de aktuelle Ritscher i 1900 tellingen. Kan de ha utvandret? Kan de ha reist til samme sted som Mons og Ingebor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.