Gå til innhold
Arkivverket

[#8888] Anne Tor/Toresdatter fra Moss.


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei, er det noen som har kjennskap eller informasjon og dele med meg om Anne Tor/Toresdatter. I følge Mormonerarkivet ble hun gift med Johannes Jensen i Moss I 1780. Ved ft. i 1801 bodde de i Storgaten 27. Hun var 54 år Johannes 41. Han jobbet i posten.Hvor kom Anne ifra og hvem var hennes foreldre? Jeg finner henne ikke født i Moss men kirkebøkene er i perioder meget slurvete skrevedet. All informasjon blir motat med TakkMVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Jorunn Olsen

Hei.Prøver og blåse liv i dette spørsmålet en gang til.Anne Thoresdatter hadde trolig søskene Karen, Ole og Hans. De er faddere til Anne og Johannes barn. Mulig hun hadde en søster til ved navnet Margrethe/Margareth Thoresdatter, da hennes 2 ekteman, Peder Torbjørnsen var fadder til et av barna til Anne. Margrethe/Margareth foreldre har jeg sporet opp til Thore Børresen og hustru Ingeborg Hansdatter. De får Karen i 1752 og Margrethe/Margareth i 1755 men ingen Anne eller Ole og Hans som jeg kan se men skriften er vanskelig og tyde. Er det noen som er villige til og hjelpe meg ?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.