Gå til innhold
Arkivverket

[#8893] 'Skrolling' sidevis??


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei gode hjelpere i Arkivforumet. Dette er ingen sutring eller klage men et oppklarende spørsmål.Hva er årsaken til at jeg på enkelte av innleggene må 'skrolle' sidevis for å få med meg hva som er skrevet?Jeg har 17 tommers skjerm og det er ingen problemer med de fleste av innleggene. Men for eks i flere av innleggene på 8797 er jeg nødt til å forflytte meg sidevis for å få med meg teksten.Er det min maskin eller er det vedkommende bidragsyter sin maskin som er årsaken, eller er det noe Jan O. kan fikse?mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er ikkje bidragsytaren sin feil. Men eg har heller ikkje problem med innlegga; eg kan gjera vindauga så lite eg berre vil utan problem. Så eg ser ikkje korleis eg skal kunna hjelpa deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk Jan for svaret. Vel, jeg klarer å leve med det. Jeg bruker full bredde på skjermen, men kan selvfølgelig gjøre den smalere. Det som er mitt poeng er at teksten går forbi vinduet slik at jeg må 'skrolle' for å kunne lese det som står helt til høyre.Som jeg sa, de aller fleste innleggene er innenfor, men enkelte går forbi. Det er derfor jeg lurer på om det kan være noe med min sjerm som gjør det?Takk i alle fall. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Hos meg ligg dei innanfor, uansett korleis eg gjer det, og eg for ikkje sideskrolling før eg eg komen ned i ein svært så smalt vindauga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

OK. Bare glem det. Men hos meg er det for eks. i 8797 mer enn noensinne på for eks. nr. 1, 3, 6-14, 17, 22, 25 og 27. Det er mer en vanlig og går langt til høyre. Men det er lite å gjøre med det etter som jeg forstår. Takk for svar i alle fall. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Hvilken browser (type og versjon) har du? Jeg ser at tabellen på siden er satt til 100%. Enkelte browsere har ikke helt skjønt dette, og må ha 95% for å komme opp med skrollbaren. Jeg har vært borti dette noen ganger, men klarer ikke huske hvilken browser og hvilken versjon. Kanskje du bør oppgradere browseren din?Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har for kort tid siden oppgradert og kjører fortsatt I. E. Den virker helt som den skal ellers: mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Kan ikkje hugse å ha oppleved dette tidlegare, men i dag, ja! Mitt innlegg med laaaaaaaaaaaaang URL i brukarforum-nr. 8913 gjer at også andre innlegg i same 'tema' vert for breie og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har klipt opp denne URL-en. Det er klart at når det kjem så lange ord kan nettlesaren ikkje gjera noko anna enn å leggja det ut for skrolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.