Gå til innhold
Arkivverket

[#8899] Kirkebøker for Skodje.


Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Voigt Nesbø

Hei! Jeg har ventet i lang tid på mikrofilm av kirkebok for Skodje. Er utålmodig og lurer på om noen kan hjelpe. Jeg søker Iver Paulsen (eller Eidsvik ) født i 1871. Alle opplysninger er av interesse. Se ellers mitt innlegg nr 7398 som gjelder samme person. Mvh. Greta Voigt Nesbø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Utfra det som kom fram i den andre tråden 7398, kan jo denne tassen se ganske tilforlatelig ut: Familysearch: Iver Andreas PAULSEN sex: M Event(s): Christening: 15 Jan 1871 Vatne, More Og Romsdal, Norway arents: Father: Paul INGEBRIGTSEN Mother: Ane BENJAMINSDRfra Riksarkivet: Vatne var i 1589 sokn under Borgund prestegjeld og fra 1858 sokn under Skodje prestegjeld. Vatne kirke ble flyttet til Osgoten i 1761. I 1792 ble Ramsvik og Hogset overført fra Aukra til Vatne sokn. Vatne prestegjeld ble opprettet ved kgl.res. 18.3.1866, sammensatt av Vatne sokn i Skodje prestegjeld og fastlandsdelen av Haram (Hamnsund og Hildrestranda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk Laila! Det ser ut til å passe. Er det noen der ute som kan sjekke kirkeboken for Skodje. Kanskje er der flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.