Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Allis-Elin Rokkones

[#8900] Kirkebøker for Sparbu

Recommended Posts

Er det noen som har tid, anledning og tilgang på kirkebøkene for Sparbu i N. Trøndelag. Saken gjelder Martinus Johnsen f.1840-41 i Sparbu. I 1865 tell. jobber han som snekker på gården Skjellegrind,Rokne. Hvis det er mulig, ønsker jeg å få vite navnene på hans foreldre og om han giftet seg i Sparbu. På forhånd takk. Mvh. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Sparbu(Mære) f. 29/10 1841 - 16/1 1842 John Martin(ble husm. på Bakke) Foreldre: Andreas Johnsen Lønnumplass og Christine Haldorsdt., inderster.F. 11/10 - 13/11 1842 Johan Martin. Foreldre: Baard Johansen Aalberg V. og Martha Torbergsdt., gårdmannsfolk.F. 18/6 - 10/9 1843 Christian Mortinus. Foreldre: Christian Johnsen Rasmusplass og Mortine Johansdt., husm.folk.Det var alt med som inneholdt navn med M,John og Johan. Men det finnes vel også et annet kirkesogn i Sparbu, ikke Mære.Ved en feil så jeg først på Skogn, og der finnes 2 Morthinus. -- 11/2 1839 - 23/2 1840 Morthinus, foreldre inderst Johan Peter Ellingsen Søndre Schjerve og kone Dorthea Johnsdt.---5/1 - 5/4 1840 Morthinus, foreldre hm. Lars Johnsen Næsgaardval og Gjertru Christophersdt.Du har kanskje sett de 2 før, men siden jeg hadde skrevet dem opp tar jeg dem med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berit Knudsen Beklager at svaret mitt kommer så sent, men jeg har svart tidligere i kveld. Har nok gjort et eller annet galt. Takker så mye for hjelpen, så nå skal jeg samle trådene. Mvh. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest kjell-Erik Andal

Mortinius er født 19 januar 1841, døpt 12 april, foreldre John Nielsen og Karen Johnsdatter. Kilde: Ministerialbok for Sparbu, Skei kirke side 84Kjell-Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kjell-Erik Takker så mye for svar. Kjenner ikke noe til Ministerialbok.Leter fremdeles etter min oldemor Marie Mortinusdtr Oxsur, hun fikk en datter i Stenkjær 1874.Jeg vet ikke om hun kan være født i Sparbu, tror hun er født i 1850 årene.Er det mulig å finne henne i disse bøkene tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Ministralbok = Den 'boka' til prest\p-kontore Du (og dem før deg) er skrevet inn i.Så har vi 'kopien' som etter klokkerbok. Ta deg tid til å lese noen net. sider eller andre *ny på slektforsk' bøker. Mange hilsen Egil Sundelius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egil Sundelius. Takk for god informasjon, skal nok ta meg tid til å gå igjennom saker og ting. Mvh. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Erik Andal

Fant Marterie Kristine f. 11 oktober 1874, døpt 1 november, foreldre Henrik Ingebrigtsen Oxur, og pige Maria Mortiniusdatter Oxur, antar at foreldrene hennes er Mortinius som er nevnt ovenfor, f. 1841.Kjell-Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjell-Erik Andal. Tusen takk for hjelpen. Mvh. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Hei! Hjelp til meg også?? Sparbu er ikke enkelt!Kan noen ut fra kirkebøkene hjelpe meg med dette:Thore Olsen Wæraas (f. 1776) ble 27. nov. 1818 gift med Margrethe Hansdtr. Lorvigplads (f. 1783) og fikk datteren Anne Margrethe Thoresdtr. (1822-1908), som 22. mars 1850 ble gift med Andreas Sivertsen Lillehagen (1825-1870) og fikk 5 barn.Kan noen hjelpe meg videre bakover i tid med disse personene?Hermod Moursund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.