Gå til innhold
Arkivverket

[#8900] Kirkebøker for Sparbu


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er det noen som har tid, anledning og tilgang på kirkebøkene for Sparbu i N. Trøndelag. Saken gjelder Martinus Johnsen f.1840-41 i Sparbu. I 1865 tell. jobber han som snekker på gården Skjellegrind,Rokne. Hvis det er mulig, ønsker jeg å få vite navnene på hans foreldre og om han giftet seg i Sparbu. På forhånd takk. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sparbu(Mære) f. 29/10 1841 - 16/1 1842 John Martin(ble husm. på Bakke) Foreldre: Andreas Johnsen Lønnumplass og Christine Haldorsdt., inderster.F. 11/10 - 13/11 1842 Johan Martin. Foreldre: Baard Johansen Aalberg V. og Martha Torbergsdt., gårdmannsfolk.F. 18/6 - 10/9 1843 Christian Mortinus. Foreldre: Christian Johnsen Rasmusplass og Mortine Johansdt., husm.folk.Det var alt med som inneholdt navn med M,John og Johan. Men det finnes vel også et annet kirkesogn i Sparbu, ikke Mære.Ved en feil så jeg først på Skogn, og der finnes 2 Morthinus. -- 11/2 1839 - 23/2 1840 Morthinus, foreldre inderst Johan Peter Ellingsen Søndre Schjerve og kone Dorthea Johnsdt.---5/1 - 5/4 1840 Morthinus, foreldre hm. Lars Johnsen Næsgaardval og Gjertru Christophersdt.Du har kanskje sett de 2 før, men siden jeg hadde skrevet dem opp tar jeg dem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Berit Knudsen Beklager at svaret mitt kommer så sent, men jeg har svart tidligere i kveld. Har nok gjort et eller annet galt. Takker så mye for hjelpen, så nå skal jeg samle trådene. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest kjell-Erik Andal

Mortinius er født 19 januar 1841, døpt 12 april, foreldre John Nielsen og Karen Johnsdatter. Kilde: Ministerialbok for Sparbu, Skei kirke side 84Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Kjell-Erik Takker så mye for svar. Kjenner ikke noe til Ministerialbok.Leter fremdeles etter min oldemor Marie Mortinusdtr Oxsur, hun fikk en datter i Stenkjær 1874.Jeg vet ikke om hun kan være født i Sparbu, tror hun er født i 1850 årene.Er det mulig å finne henne i disse bøkene tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Ministralbok = Den 'boka' til prest\p-kontore Du (og dem før deg) er skrevet inn i.Så har vi 'kopien' som etter klokkerbok. Ta deg tid til å lese noen net. sider eller andre *ny på slektforsk' bøker. Mange hilsen Egil Sundelius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjell-Erik Andal

Fant Marterie Kristine f. 11 oktober 1874, døpt 1 november, foreldre Henrik Ingebrigtsen Oxur, og pige Maria Mortiniusdatter Oxur, antar at foreldrene hennes er Mortinius som er nevnt ovenfor, f. 1841.Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Hei! Hjelp til meg også?? Sparbu er ikke enkelt!Kan noen ut fra kirkebøkene hjelpe meg med dette:Thore Olsen Wæraas (f. 1776) ble 27. nov. 1818 gift med Margrethe Hansdtr. Lorvigplads (f. 1783) og fikk datteren Anne Margrethe Thoresdtr. (1822-1908), som 22. mars 1850 ble gift med Andreas Sivertsen Lillehagen (1825-1870) og fikk 5 barn.Kan noen hjelpe meg videre bakover i tid med disse personene?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.