Gå til innhold
Arkivverket

[#8907] Foreldrene til Bernhardine (f.1824 i Kristiansand)


Gjest Tale Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tale Marie Eriksen

Er det noen som vet hvem foreldrene til Bernhardine (f. 1824 i Kristiansand) var?Bernhardine skal ha giftet seg med Heinrich Jessen i 1844. De fikk etter hvert åtte barn: Marie (f.1845), Bernhardine Johanne (f.1847), Bertha Fredrikke (f.1849), Agnes (f.1850), Bernhard (f.1851), Gustav (f.1854), Carl (f.1859) og Elise (f.1863). Under folketellingen i 1865 bodde hele familien i Prinsens gade i Christiania.Mvh. Tale Marie Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Heinrik Johannes Christian JESSEN ble gift den 6.juli 1845 i Sør Odal med Bernhardine Thomsen. (Kilde Familisearch).Kan det stemme? Deres andre barn 'bar' farens navn som mellomnavn. Kanskje det er verdt å sjekke opp kirkebøkene i S.Odal.......joda det må være dem, for i 1875 tellinga for Kristiania er Heinrik Johannes Christian Jessen (f.1815) oppført som enkemann fremdeles boende i Prinsensgate. Ellers står han notert som 'Eier af gausa klædefabrik i Gausdal kjøbmand'. I 1875 bodde følgende barn hjemme (dvs. flere enn de du tidligere har notert):Carl August Heinrich f.1860 Elise f.1864 Burchard Heinrich f. 1866 Christian Heinrich f.1868Egentlig er du like langt, ingen foreldre, men iallefall en mulighet til å sjekke vigselsboka nå som du har et etternavn. Men hva gjorde Bernhardine i Odal? Det er langt fra Kristiansand til Odal.Er du helt sikker på at hennes fødselssted stemmer overens med folketellinga? Jeg har eksempler på at det ikke alltid var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale Marie Eriksen

Jeg vet dessverre ikke hva Bernhardine gjorde i Odal. Det eneste jeg vet har jeg fra folketellingen 1865 og fra Familysearch. Jeg skal skjekke kirkebøkene i Sør-Odal, og se om hun kan være født der.Tusen takk for hjelpen!Mvh. Tale Marie Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.