Gå til innhold
Arkivverket

[#8926] Bygdebøker for Gjemnes, Nordmøre


Gjest Johs. Kjosbakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Johs. Kjosbakken

Det finnes to bind av 'Gards- og ættesoge for Gjemnes'.Jeg vet at det arbeides med et bind nummer tre, men har inntrykk av at utgivelsen blir stadig utsatt. Er det noen som vet når bind tre kommer ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Steinar Dyrli

Bind 3 og 4 av 'Gards- og ættesoge for Gjemnes' er til trykking. Opprinnelig skulle disse bøkene ha blitt utgitt før jul 2001 (i følge kulturstyret i Gjemnes kommune). Det ser ut som om trykkeprosessen tar svært lang tid! Jeg har også vært i kontakt med bokhandleren Dahl Libris (Molde) som har spesialisert seg på bygdebøker. De tror at bøkene vil være i salg i slutten av juni.Opplysninger om bøkene og utgivelse kan du finne på: [url="http://www.lokalhistorie.no/bygdebok/bygdebok.asp#a42>Lenke eller Gjemnes kommune's hjemmesider:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Arnt Sæterøy

Torgeir Kvalvaag. Er området Astad - Rød omhandlet i bind 3 og/eller 4? Jeg har slekt i Batnfjorden, og mangler en del bakover fra Arnt Martinus Astad, født 18.05.1867. Mvh Arnt Sæterøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Bind 3 og 4 er forlengst kommet. Forfatteren Nils Tore Leivdal holder nå på med bind 5 og 6. Og da først kommer Astad. Men på norsk.fritid.slektforskning.diverse la han i går inn en melding med etterlysning om stoff fra alle som har noe med bl.a. Astad å gjøre.I disse to kommende bindene ser det ut til at han rekker over resten av nåværende (og tidligere)Gjemnes kommune.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Odd Handegård

For 14 dager siden ble det sagt på kulturkontoret i kommunen at bøkene (i alle fall den første) ville komme 'om 14 dager'. Det er vel på tide å ringe igjen i morgen!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Handegård

Et lite dementi: Jeg ringte Gjemnes kommune i dag, og fikk da vite at forrige opplysning 'hadde vært litt optimistisk'. 'Om 14 dager', ble deretter korrigert til 'til jul' som vi derfor nå bør forholde oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Steinar Dyrli

Jeg har i dag fått følgende informasjon fra kulturavdelinga i Gjemnes kommune.'Boka er no i trykken og vil vere klar for salg ca. 15. des. Den vil omhandle gardane Harstad, Astad og Solenes.Når det gjelder det videre arbeidet med bygdabøkene, så er plana at neste bind skal komme ut i løpet av sommeren neste år.Den vil inneholde gardene Gaupset, Rød, Blakstad og sansynligvis Knutset. Deretter er plana å fortsette med nye bøker fram til 2008 da vi forhåpentlig vis bør være kommet til Eide grense (inkl. Bergsøya).'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.