Gå til innhold
Arkivverket

[#8929] Anne Lovise og Ole Hansen Aastorp


Gjest Sverre Aastorp
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Aastorp

Gry Vibeke Ertvaag Skrev: Ref innlegg 12 på 8554 Aasengen gård i Trøgstad.Gry Vibeke Ertvaag , Frekhaug, 17.04.2002 20:50 (14) Hei dere! Spennende å følge andres jakt på nettet! Lurer på om dere har streifet borti disse navnene som er mine tippoldeforeldre:Anne Lovise Aastorp f. 1850 d.1930, og Ole Hansen Aastorp f. 1854 d. 1938. De er gravlagt på Mysen. Prøver å finne ut hvem foreldrene var. Har blitt fortalt at Anne Lovise var godseierdatter som ble gjort arveløs da hun giftet seg med en husmann - men dette er kanskje bare en myte! Paret hadde 8 barn:Hans Petter, Johan, Annette, Sofie, Thea,Johanne, Karen, Signe, Laura og Ragna. Hans Petter er min oldefar. Hvis dere vet noe, er jeg takknemlig for svar. Hilsen Gry Jeg tror Anne Lovise og Ole er mine tippoldeforeldre. Jeg skal sjekk i slektskrøniken til far når jeg besøker de dype skogene på østlandet til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei SverreHva vet du om ditt etternavn?Kan du si meg om det stammer fra gården Aastorp i Båstad som ligger i Trøgstad kommune,Østfold fylke?Jeg er jo på jakt etter min manns røtter som du sikkert har forstått,derfor dette spørsmålet.-mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Sverre! Så spennende dette var - vi kan være firmenninger eller noe sånt... Se tema 8833 der det ligger noen fakta om Anne Lovise og Ole. Siden du har det fine etternavnet er du kanskje etterkommer etter Johan Olsen Aastorp? På jentesiden blir jo navnet oftest borte.Hvis vi er i slekt er det pussig at vi begge bor på vestkysten. Pussig også at Hans Petter (Johans bror giftet seg med en fra Rogaland. Folk flyttet visst like mye før som nå! Gleder meg til å høre fra deg! Hilsen Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Sverre! Så spennende dette var - vi kan være firmenninger eller noe sånt... Se tema 8833 der det ligger noen fakta om Anne Lovise og Ole. Siden du har det fine etternavnet er du kanskje etterkommer etter Johan Olsen Aastorp? På jentesiden blir jo navnet oftest borte.Hvis vi er i slekt er det pussig at vi begge bor på vestkysten. Pussig også at Hans Petter (Johans bror giftet seg med en fra Rogaland. Folk flyttet visst like mye før som nå! Gleder meg til å høre fra deg! Hilsen Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Sverre! Så spennende dette var - vi kan være firmenninger eller noe sånt... Se tema 8833 der det ligger noen fakta om Anne Lovise og Ole. Siden du har det fine etternavnet er du kanskje etterkommer etter Johan Olsen Aastorp? På jentesiden blir jo navnet oftest borte.Hvis vi er i slekt er det pussig at vi begge bor på vestkysten. Pussig også at Hans Petter (Johans bror giftet seg med en fra Rogaland. Folk flyttet visst like mye før som nå! Gleder meg til å høre fra deg! Hilsen Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Sverre! Fant i går Anne Lovise og Ole på mikrofilmkort - fant dermed også foreldrene!! Meld fra hvis du er interessert. Hilsen Gry V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Aastorp

Flott Gry..Jeg har funnet ut noe, men ikke på langt nær så mye som deg. Ta kontakt på sver-aa(@)online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei SverreI ft-1865 for Rakkestad,Aastorp østre Gnr.107 bnr.1, har jeg skrevet under følgende innlegg 8833 til Gry:Hans P Pedersen Husfar gårdbr./selveier f 1835 i RakkestadOleanna Hansdatter Husmor f 1826 i RakkestadBarn: Anne M. Hansdatter f 1863 og Ole Hansen f 1864.Videre to søstre av husmoren,altså tanter til barna.Er dette noe du kan bruke?-mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Sverre! Nettopp fått tilgang til PC (har bare av og til)Har lagt info på innlegg 8833, til Gitte. Men jeg skal maile info til deg imorgen. Hilsen Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.