Gå til innhold
Arkivverket

[#8935] Tittel...


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Hei alle! Jeg vet at flere har drøm om å finne familie/slekt i USA. Og etterlyser her. Kunne det være en idé at tema-overskriften inneholder i hvertfall 'USA' - 'Amerika'Jeg hjelper gjerne, men, det er begrenset hvor mange meldinger man har tid til å gå innom. Berit har allerede etterlyst FYLKE i overskriften (i hvertfall i meldingen!) og det skjønner jeg godt! Hun er et unikum!!!!Det er sjelden jeg går inn på en melding som har overskriften 'Oldefar på Himmelturengården' men, dersom overskriften lyder 'Ole Olsen, Himmelturengarden, til USA' ja da spretter jeg opp.... (eller f.eks. Akershus....)Når det bare står 'etterlysning' - 'farfar' - 'hvor ble han av'.. hva enn, så blir det veldig mye å lese gjennom for oss som har ønske - og mulighet til - å hjelpe.Mitt bitte lille ønske er: Overskrift som inneholder de viktige opplysningene (nå har vi begrenset plass her i forumet på overskrift, men det går an å få til noe mer enn 'navn.....ord...' og, fortell hva dere etterlyser! Forover? Bakover? Hva vet du? Hvor har du lett? Er kildene dine muntlige? Er kildene dine sikre opplysninger?Vel. Dette ble kanskje mye, men, jeg føler at jeg har 'lov', mange av mine søketimer går med til å hjelpe folk her på DA. Og jeg synes det er kjempegøy!!! Metodikk og 'detektivarbeidet' er like morosamt om det er på egen familie eller på andres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Helt enig, Laila. Og dersom Jan O finner plass til å skrive ut 'Gruppe' mellom Tittel og Forfatter så vil nok dette feltet bli oftere brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei LailaDet er ikke så lenge siden jeg begynte å lese og bruke dette forumet.Jeg var klønete til å begynne med.Har lært mye av å lese andres innlegg osv. Det er ikke alltid lett,når mann er nybegynner.Jeg synes at mange, meg selv iberegnet har blitt flinkere.Det med å skrive hjemmehørende fylke,var ikke så dumt...Navn på personer er iallefall viktig å få med seg. Synes godt mann også kan bruke kommune/område sammen med fylket.Dette er bare en ide, til å få det lettere, når mann leser et innlegg.Ha en strålende dag. Her i Son er det en strålende solskinnsdag.Gladhilsen fra Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Ellingsen

HeiJeg er enig med Gitte i at det er en trenings-sak å finne en tittel so ´slår an´.Det må ikke bli for innviklet å legge inn innlegg heller. Man legger vel i tittelen det man mener er vesentlig, og skal man dømme etter antallet som leser innleggene så virker det som mange ´kikker innom´ uansett tittel(se f.eks innlegg 8793 - tilttelen er ´HVOR´ - det resluterte i 16 innlegg og over 500 lest)Forøvrig så synes jeg mange av dere er utrolig flinke til å hjelpe. Dette forumet er en kjemperessurs - og vi som er nybegynnere lærer masse av å lese innleggene.mvh Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg har i likhet med Sissel notert meg at innlegg med intetsigende titler gjerne blir lest av svært mange. Det resulterer ikke dermed nødvendigvis i flere svar. Poenget med å ta med opplysninger som navn, sted og tidsrom i tittelen er at den/de som faktisk sitter med informasjon om emnet leser innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.