Gå til innhold
Arkivverket

[#8956] Iver Bendixen fra Kleivetraktene øst for Molde


Gjest Gunnar Lie Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Lie Eide

Iver Bendixen trolig far til Christian Iversen som var gift (12 okt 1828) med Beret Chrestensdatter (født 1798). De to igjen fikk Kristen Kristiansen (født 1840) som bosatte seg på Raakmyren (Husmannsplass til Eidegården)og giftet seg med Gjertrud Anna Arnesdatter(født 1847)(hun kom fra Romuld)Jeg lurer på om det er andre som har forsket på denne delen av min slekt? Og jeg prøver å finne ut hvor de bodde i Kleivedistriktet før Raakmyren ble tatt i bruk. Jeg prover også å finne ut hvem Iver Bendixsen egentilg var gift med: Anne Chrestensdatter (gift 27 okt 1807) eller Ingebor Christensdr (gift 12 okt 1789)Med litt flaks så vet noen noe!!Hilsen Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei. Iver ble vel gift 2 ganger. Det var ikke uvanlig. Jeg tokk en titt på Familysearch og fant følgende: Døpt 22/11 1807 Christian Iversen Eidsneset. Foreldre Iver Bendixen Eidsneset og Anne Christensdt. Christian står oppført 3 ganger. 2 ganger er stedet for dåpen Bolsøy, og 1 gang Kleive. Begge i M&R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Lie Eide

Takk til deg Berit! Jeg har hørt om at de kanskje bodde på Eidsneset og jeg vet hvor det er. Jeg er ikke noe mester på familysearch, men skjønner at der er mere å hente der enn i folketellingene.Tar gjerne imot flere tips fra andre som kanskje kjenner til Gjertruds foreldre på Romuld osv.Hilsen Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.