Gå til innhold
Arkivverket

[#8963] Saastad på Hedemark


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Har noen mer kjennskap til Hans Evensen med familie som bor på Saastad i 1801.Vet noen fra hvor Hans og kona kom? Jeg leter etter en Hans Evensen og med kone Mari Elingsdtr.Denne Mari kommer fra Toten og her gifter de seg i 1787.Får en sønn Even i 1789.Finner de så igjen i Furnes i 1791 på garden Nedreqvern,da de får sønnen Johan Henrich.Så nå lurer jeg på om det er disse som er på Saastad i 1801 for jeg kan ikke finne noen Hans Evensen med kone Mari Elingsdtr dette året.Kan det være at hun har fått ett annet etternavn? det var vel noe uvanlig? Takker for all den hjelp jeg kan få. M.v.h. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Jeg vet ikke hvor denne familien kommer fra, men barna er ihvertfall ikke døpt i Stange. Det kan derfor være den familien du leter etter. Noen feil kan det alltid være i slike folketellinger, både i orginalen og i dataregistreingen. Så kona's patronymikon (farsnavn) kan godt være feil. Det er jo ikke langt fra Toten til Saastad i Stange !mvh Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.