Gå til innhold
Arkivverket

[#8988] Ole Monsen Haukaas f.1859 i Fana


Gjest Johan Ludvig Kvamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ole Monsen Haukaas f.13.03 1859 i Fana av foreldre Mons Olai Olsen Haukaas og Gyri Olsdatter Hordnes giftet seg 11.02.1883 i Nykirken, med Synnøve Knudsdatter Joranger, fra Gloppen, f. 06.08.1856. De får 8 barn i Bergen fram til 1892, men deretter finner jeg ikke familien. Hvor havner de?Med hilsen Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

God kveld Johan Ludvig.Jeg vil anta at det er samme familie jeg finner i Bergen 1900.Han bruker ikke Haukaas , kun Monsen til etternavn.Reed smug ,matr.nr.2 , krets 26 husliste 37.Det er oppgitt at han er født i Fane i 1851 og hun i Gloppen 1856.Der er også barna Konrad ,Gudrund , Artor , Knut , Elvine , Katrina og Ole. Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Rune, mange takk for hjelpen. Dette var rette familien. Så er det å finne ut hvor de havner etter 1900. Det sies at Ole og Synnøve dro til Sunhordland, men barna kan jo ha giftet seg i Bergen. Er det kanskje noen som kjenner denne familien, er takknemlig for tips.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Synnøve dør i Bergen, Reeds smug 2, 06.03.1903. Tror Ole gifter seg på nytt.mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har du sjekket 1912 tellingen på Statsarkivet , eller har familien reist fra Bergen før det? Det er ikke godt å vite om barna brukte Olsen eller Monsen som etternavn , men jeg ser det er en Gudrun Monsen f. i Bergen 1885 som gifter seg i Nykirken 25.03.1909 med Harald Andr. Løvik fra Molde f. i 1889.Du kan jo sjekke det ekteskapet å se hva som er brudens far. Mvh. Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei igjen Rune! Gudrun gifter seg etter 1911 med barber Sigurd Elholm, 07.08.1887 - 16.03.1968. Gudrun dør 01.05.1964. De skal ha barn etter seg, men vet ikke hva de heter.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.