Gå til innhold
Arkivverket

[#8995] Stadsbygd i ST -


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!Har noen noe mulighet og hjelpe meg med disse -det eneste jeg vet er følgende: Ole Arnts. f.1815 i Stadsbygd (el.Rissa) døde på Korshavn på Hitra. gm Ingeborg Anna Olsdatter f.1829 Stadsbygd ( el.Rissa) trenger sårt hjelp til og rulle ballen bakover fra disse personene - har noen mulighet for og skjekke kilder ?????MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

HeiForeldrene kan være Ole Larsen Langmo 1797 - 1871 +Berit Jakobsdatter Vårum 1795 - 1849 fra statsbygd: her var en datter Ingeborg Anna Olsdatter f 1830 har mere om forfedrenemorten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei !!Takker for link Inger skal prøve den :-)Morten: det kan være mulig - at dette er foreldrene - du kan no sende meg en mail på gheimsba@frisurf.no så kan vi skjekke det nærmere - ??MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei!Nei det eneste jeg vet er at hun ble gift hvertfall med Ole Arnts. de bodde til sist på gården Korshavn på Hitra - de har også bodd i Aure. De hadde 7 barn:Anne , Ingeborg, Arnt , Olbert, Ane Marta, Martin og Olise - de var født fra 1856 til 1875 - tror hun første var født i Stadsbygd Prgj.Ingebrog Anna var f. 1829 og Ole i 1815 - det er hva jeg vet - om dette er riktig er en annen sak noe slingringsmonn på årstall må man jo alltids regne med.MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Min opplysninger er fra samme kilde som denne sidahttp://www.h2a.net/slekt/Der er det ingen Ingeborg Anna Olsdtr født i 1829. Det var 2 Ingeborg Anna i Statsbygd, den ene f 1830 og den annen i 1834. 1830 er vel kanskje 'innenfor' året '1829'.Har du prøvd å kontakte Dennis på overnevnte side?morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei!Under gården de står oppført ved i 1865 i Aure i Møre og Romsdal ( Saugmestervik) står det flere barn og at flere av de var født iStadsbygdens prestegjeld - så de måtte no ha bodd på Fosen ei stund!! Mor til Ole Arnt. heter Ingeborg Mikkelsdatter og står som 65 år og enke fra Ørlandets prestegjeld.MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.