Gå til innhold
Arkivverket

[#9008] Norsk Slektshistorisk tidskrift nr.21 og 22


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser av en oversikt over innholdet i heftene til Norsk Slektshistorisk Tidskrift, at det i bind nr.21 og 22 er skrevet en del om ulike personer av Nørbeck-slekten .Er der noen som har tilgang til disse heftene og kan fortelle meg hva som står om disse personene? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

I NST nr. 22, s. 1-32 står ei grundig oversikt over 'Slekten Nørbech fra Halden' av Margit Rogne. Der står det også litt om andre personer med navnet Nørbech. Den første Nørbech i Halden var visstnok Jakob Nørbech f ca 1745. Men det står så mye i artikkelen at jeg absolutt vil anbefale å låne heftet (eller hele bind 22). I bind 21 nevnes det bare litt om en person som også er nevnt i bind 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Du kan jo også kontakte Norsk Slektshistorisk Forening, det er ikke umulig at dette heftet fortsatt er til salgs. Da slipper du også å bryte copyrightbestemmelsene. Tlf 22 42 22 04, e-mail nsf@genealogi.no.Mvh Lars Løberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for gode råd og innspill.Har allerede sendt forespørsmål på det/de aktuelle hefte/r til NSF.Og skulle ikke det gå , har Biblioteket i Bergen de fleste heftene/bøkene.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.