Gå til innhold
Arkivverket

[#9010] Marthe Kjøsterud i Lier/Eiker (Buskerud) 1720 åra?


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

En av mine aner (Steen Christensen Steensmyren under Narverud på Eiker) døper barn i 1720 og 1722. Ved begge dåpsinnførslene er det en fadder ved navn MARTHE KJØSTERUD - Vet noen hvem dette var? Hva var hennes patronymikon, ektefelle, barn, foreldre osv? Takknemlig for hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Østre Kjøsterud gnr. 3 Lier. Stein bruker 1679 - 1701, gm. Marte Olsdatter Stein. Han måtte flytte 1701 og den nye eieren Augustinus Børgesen gm. Maren Andersdt. hadde bl.a. en datter Eli gm. Lars Narverud. Det står ikke hvor det ble av Stein, kanskje fortsatte han på en husm.pl. under gården?Jeg vet ikke om det er riktig dame, men det er flere fellesnevnere her. Det var forresten den eneste Marte jeg fant på Kjøsterud rundt 1720.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Berit - dette er virkelig godt nytt !! Tusen takk... Jeg leiter meg nemlig forderva...Har du (eller andre) opplysninger om hvor hvorvidt Marthe og Stein hadde barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står ikke mere i boka. Det finnes en avkskrift(maskinsskrevet) av Krk.bok 1 for Lier 1672 - 1701 gjort av Bjørn J. Rosenberger. Den er oversiktlig og grei. Den finnes på Riksarkivet i Oslo, og jeg vil tro biblioteket i Drammen. Jeg har desverre ikke tid til å sjekke den nå. Det blir for tidkrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.