Gå til innhold
Arkivverket

[#9020] Lenke-adresse til Digitaladresse


Gjest Jon Anjer
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Anjer

Etter omleggingen lurer jeg på hvilken adresse man skal bruke når man skal lage lenke til Digitalarkivet. Jeg har en side der lenken ligger i teksten. Den nye adressen: Lenkeer grusomt lang!Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Eg har IE 5.0 på mi maskin. Alle dei ovannemnde adressene fører til sida med overskrifta:Sida har fått ny adresse. Om sida ikkje skulle koma opp automatisk, klikka på lenka nedunder. Ny adresse:Men ingen ny adresse er å finne. Kva er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, det er teksten til lenka som ikkje kom med. Men no er det i orden. Elles vil IE 5.0 ta det direkte til rett side om du set meta refresh til aktiver. (Du vel Verktøy oppe, deretter Alternativ for Internett, Sikkerhet, Internett, Egendefinerte nivå og deretter til Diverse og Klikkar Aktiver på Meta Refresh.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Men om du får opp rett side og ikkje den teksten du har fått referert i første innlegg, er den rett innstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Prøv å lage nytt bokmerke og deretter gi det et nytt namn. du vil da komme rett til hjemmesida for digitalarkivet. d;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Morten, du har så avgjort betre greie på dette enn eg, så derfor spør eg som den kløna eg er - korleis får eg DA til å kome på toppen av favorittane igjen? Eg har 'teke det fast' og drege det opp, og der blir det heilt til neste gong eg koblar meg på nettet, då er det på botnen igjen. Og det er ikkje der eg vil ha det! Eg har leita i hjelp-funksjonen utan å finne svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Du kan høyreklikk i et 'tomrom' på sida og velg 'Legg til i Favoritter...' klikk mappe 'Koblinger' klikk deretter 'Opprett i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

No masar eg visst fælt, men det er akkurat det eg har gjort, MANGE gonger, og neste gong eg loggar meg på internett, er DA kome lengst ned på lista igjen. Eg har nokså mange sider på favoritt-lista, så det er eit stort heft å måtte gå ned til botnen kvar gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Godt å se at det er like dumme som meg. Men jeg fant det da ut til slutt. Favoritter. Ordne favoritter. Sett pekeren på favoritten Digitalarkivet. Klikk og hold knappen nede og dra den opp til toppen og slipp knappen.Slik fikk i hvert fall jeg flyttet om på rekkefølgen...:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Snodig, det er akkurat dette eg har gjort og, for så å finne DA lengst nede igjen neste gong eg logga på nettet. Men no prøvde eg igjen, og under over alle under - det er framleis på toppen når eg loggar på att. Det er vel Den Vesle Usynlege Datasvarten som har hatt det moro med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.