Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Laila N. Christiansen

[#9021] Mangler i FT1900 DA, finnes i RHD

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Hvordan kan det ha seg at jeg ikke finner disse i DA, men finner dem i RHD-tellingen: Barakke no 53 1900Kommune nr. 1855 Ankenes er jo i begge tellingene? Laila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Barakke no 53 finst i 1900-teljinga på DA, men under merknader. Gardsnamnet er: Statsalmenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Årsaka til forskjellen er at me viser dataene slik dei står i teljinga, RHD har gjort eit utval.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Jammen, jeg finner ikke personene? Jeg pleier å være ganske flink til å søke men... Kan dere også greie å finne f.eks. Stålhammer?Det er ikke han jeg ser etter, men det er et rimelig uvanlig navn. Og, jeg finner ingen ved det navnet om jeg ber om etternavn starter på StGeorg Gabrielsen kan jeg heller ikke finne i Ankenes?Jeg finner heller ikke Stålhammer på landsomfattende søk?Glad for tips! Laila Laila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Jammen, jeg finner ikke personene? Jeg pleier å være ganske flink til å søke men... Kan dere også greie å finne f.eks. Stålhammer?Det er ikke han jeg ser etter, men det er et rimelig uvanlig navn. Og, jeg finner ingen ved det navnet om jeg ber om etternavn starter på StGeorg Gabrielsen kan jeg heller ikke finne i Ankenes?Jeg finner heller ikke Stålhammer på landsomfattende søk?Glad for tips! Laila Laila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

En durablig skrivefeil eller en forkortelse av ett eller annet slag kan være eneste forklaringen.(Forkortelser er en uting).Prøvde meg på Stålhammer i ymse varianter uten hell. Du prøver selvsagt å med 'inneholder'?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Enig med Laila....helt borte vekk er de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Morten Østevik

Ankenes er registrert i basen hos RHD. Det kan være noe med henting av data hos rhd. hele barakke 53 er borte ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Eg har kontrollert mot dei datane me har fått hos RHD og som skal vera dei offisielle 1900-dataene: I barakke 53 stå dei personane som finst på nettet hos oss. Det kan sjå ut som om det enten er feil i søkesystemet hos RHD eller at dei har gjort forandringar i sine data. Eg skal undersøkja med RHD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Til opplysning opererar RHD med 8036 personar i Ankenes 1900, medan DA har 6980. Kor diff. ligg ...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Flesland

Dette gjelder nok flere kommuner. Jeg finner f.eks. flere bostatte i Fana (f.eks ved glassverket på Flesland) hos RHD enn i DA. Jeg tror RHD har gjort tillegg i sine data etter at DA fikk sin 'kopi', fordi dette er data som er nye i forhold til lister jeg tidligere har laget utfra RHD's materiale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.