Gå til innhold
Arkivverket

[#9021] Mangler i FT1900 DA, finnes i RHD


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Hvordan kan det ha seg at jeg ikke finner disse i DA, men finner dem i RHD-tellingen: Barakke no 53 1900Kommune nr. 1855 Ankenes er jo i begge tellingene? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jammen, jeg finner ikke personene? Jeg pleier å være ganske flink til å søke men... Kan dere også greie å finne f.eks. Stålhammer?Det er ikke han jeg ser etter, men det er et rimelig uvanlig navn. Og, jeg finner ingen ved det navnet om jeg ber om etternavn starter på StGeorg Gabrielsen kan jeg heller ikke finne i Ankenes?Jeg finner heller ikke Stålhammer på landsomfattende søk?Glad for tips! Laila Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jammen, jeg finner ikke personene? Jeg pleier å være ganske flink til å søke men... Kan dere også greie å finne f.eks. Stålhammer?Det er ikke han jeg ser etter, men det er et rimelig uvanlig navn. Og, jeg finner ingen ved det navnet om jeg ber om etternavn starter på StGeorg Gabrielsen kan jeg heller ikke finne i Ankenes?Jeg finner heller ikke Stålhammer på landsomfattende søk?Glad for tips! Laila Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

En durablig skrivefeil eller en forkortelse av ett eller annet slag kan være eneste forklaringen.(Forkortelser er en uting).Prøvde meg på Stålhammer i ymse varianter uten hell. Du prøver selvsagt å med 'inneholder'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Ankenes er registrert i basen hos RHD. Det kan være noe med henting av data hos rhd. hele barakke 53 er borte ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har kontrollert mot dei datane me har fått hos RHD og som skal vera dei offisielle 1900-dataene: I barakke 53 stå dei personane som finst på nettet hos oss. Det kan sjå ut som om det enten er feil i søkesystemet hos RHD eller at dei har gjort forandringar i sine data. Eg skal undersøkja med RHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Dette gjelder nok flere kommuner. Jeg finner f.eks. flere bostatte i Fana (f.eks ved glassverket på Flesland) hos RHD enn i DA. Jeg tror RHD har gjort tillegg i sine data etter at DA fikk sin 'kopi', fordi dette er data som er nye i forhold til lister jeg tidligere har laget utfra RHD's materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.