Gå til innhold
Arkivverket

[#9023] Gamle uniformer


Gjest Else Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Marie Eriksen

Hei Jeg lurte på om det er et sted hvor jeg kan finne gamle uniformer. Fant et bilde av min oldfar f. 1863. Han har på seg en meget stilig uniform med dusk i lua (ala garden idag). Det hadde vært morsomt å fått stadfestet noe rundt han militærtjeneste. Har aldri hørt at var 'yrkesmilitær' eller hadde noen karriere der. Han er fra Skotelv. Hilsen Else Marie Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Hei Else Marie,Rundt 1860-70 var det svært populært å bli fotografert når man var inne til militærtjeneste. Jeg har et tilsvarende foto av en av mine oldefedre. Hvis du kontakter Forsvarsmuseet på Akershus festning, er jeg sikker på at de kan identifisere avdelingen han var ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Eriksen

Hei. Mener jeg fant uniformen i en bok på biblioteket. Den ligner en infanteri/jægeruniform med dusk i hatten, kan kanskje også være garden (?). Finnes det noen steder jeg kan søke innenfor disse grenene fra ca. 1875 - 1885. Hilsen Else Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Prøv å ring Biblioteket på Forsvarsmuseet, Akershus. Tlf 23.09.33.18 onsdag-fredag. Dei har div. litteratur om uniformer.Helsing HJR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.