Gå til innhold
Arkivverket

[#9026] Slekt på Modum/Eiker.


Gjest Magnhild E. S.
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnhild E. S.

Kan noen hjelpe meg med å finne informasjon om Nikoline Henningsen, gift Jansen. I 1900 tellingen bor hun sammen med sin datter Gunda Maria Bøhn. (Gift Bøhn). Når døde hun for eksempel. Finnes noe etterslekt til henne utenom denne datteren? Hadde Gunda Maria noen barn? og døde hun ca. 1950-55? Nikoline var født i 1835, gift med Kristian Jansen. Gunda var født i 1862-63, på Eiker. Nikoline hadde hadde 3 barn, Johane Willhelm født 1857, og Andrea Kristine, født 1864. Kan noen hjelpe med informasjon om disse personene. Nikoline var søster til min manns oldemor. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Magnhild.Jeg kjenner ikke til din slekt men vet at Kirkebøkene på mikrofilm går bare til ca. 1928 for både Øvre og Nedre Eiker.Har du sett på disse filmene?.Du får låne dem på bibloteket der du bor gjennom fjernlån. Prøv å ring Kirke kontoret i nevnte kommuner de sitter med opplysninger om graver og navn. Håper noen kan hjelpe deg mer en jeg kunne.MVH.Jorunn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Magnhild - I kirkeboka for Eiker finner jeg at Gunda Mariae (!) er født 19 februar 1860 og døpt i Bakke kirke på Eiker (det er i nærheten av Skotselv) den 8 april 1860. Foreldre er handelsmann Christian Jahnsen og hustru Nicoline Andrea født Henningsen. Faddere er: Andrea Augusta Henningsen fra Modum, Jomfru Grethe Henningsen fra ibidem (Samme sted), barnets fader, Hans Henningsen og Johannes Pedersen fra Vestfossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Du vet det sikkert, men hele familien er å finne i 1865 tellinga på Eiker, på 'Østre Bakken med Johnseplads' Ekteparet har da 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I følge mormonerdatabasen ble 23 år gamle Andrea Nicoline Henningsen (OSB - Ikke Nicoline Andrea) gift på Modum den 29 mar 1858 med 36 år gamle Christian Jahnsen. Hennes far: Wilhelm Henningsen, hans far: Jahn Nielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Kirkebok for Eiker (døpte): født 4 august 1858-døpt 31 oktober 1858 i Bakke kirke: Johan Vilhelm. Foreldre: Handelsmand Christian Jahnsen Østre Bakke og hustru Andrea Nicoline Jahnsen født Henningsen. Faddere: (Nokså utydelig i boka)... Anne Sofie Andersdatter Stormoen, Emilie Aas, Stiger? Johannes Helgesen, John Christensen Stormoen, Gaardbr.? Vilhelm Henningsen, Christian Steffensen Ødeverp?, Johannes Petersen Vestfossen, Hans Henningsen fra Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1865 tellinga finner du Selveier og Garver, Wilhelm Henningsen (Andrea Nicolines far) som enkemann (f.1809) han er på Stuten på Modum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Mormonerdatabasen påstår at Wilhelm Henningsen gifter seg i Tangen kirke i Drammen den 23 september 1832 med Augusta Maria Solberg. Samme database sier at Wilhelm og Augusta Maria døper følgende barn i Bragernes kirke i Drammen:Margrethe Dorthea 29 Aug 1833,Andrea Necoline 13 May 1835,Hans Wilhelm 15 Jan 1837,Karen Margrethe 5 Nov 1838.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild E. Sørlie

Takk for mange gode tips. Vi visste ikke om den eldste søsteren til Karen Margrethe, som er min manns oldemor. Nå prøver vi å spore opp eventuell familie gjennom Nickoline Andrea. Johan Willhelm (sønn av Nickoline) født 1858 På Modum/Eiker. Han var bror til Gunda på Modum.Vet noen om det finnes noe familie etter han, eventuell Gunda.Igjen må jeg si takk for alle opplysninger, og håper på videre kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.