Gå til innhold
Arkivverket

[#9036] Ole Severin Eriksen utvandret fra Bergen til USA?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Ovennevnte person utvandret fra Bergen 26.04.1881 med Norddeutscher Lloyd. Han hadde med seg sin kone Elefmine f. 31.05.1852 og deres felles sønn Eilert f. 15.06.1879. Emma Katrine og Olaf Severin reiste etter sine foreldre den 10.09.1887 med Inman Linien.Mitt problem er at jeg finner dem ikke igjen i USA, så kan valget av skipsselskap gi meg noen pekepinn på hvor de reiste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det siste linken din har jeg allerede sjekket ut, og jeg vet også at rederiet seilte først til Tyskland og deretter til New York, så jeg regner med at de ankom New York, men om de slo seg ned der, eller reiste videre vet jeg ikke.Hva er første folketelling i USA etter 1880, og er den i såfall søkbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

den første er 1900, noenlunde søkbar. denne må du betale for, du finner den på www.genealogy.com 1890 brant.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Laila, de betalbare basene du bruker, hvilken av dem anbefaler du mest, og hvordan/hvor mye betaler man og hvor mye får man bruke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

jeg bruker både www.genealogy.com og www.ancestry.com du må selv gå inn, se hva du har bruk for, og du betaler for de abonnementene du ønsker. Husk bare å lese alt med liten skrift! De databasene du abonnerer på, kan du bruke 24 timer i døgnet. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.