Gå til innhold
Arkivverket

[#9037] Efterlysning af Anton Peter Engelbrecth/sen


Gjest Irene Denman
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Denman

Jeg efterlyser: Anton Peter Engelbrecht/sen født mellem 1808-1809 i Christiania, Norge. Han er på et tidspunkt udvandrede til Odense, Danmark, hvor han bl.a. får børnene Matteea (Mathea) Petrea Engelbrecht, Anna Engelbrecht, Juliette Kristine Adolphine Johanne Engelbrecht og Anne Dorthea Engelbrecht sammen med Margrethe Kirstine Sudermann. Dette er hvad jeg ved, håber der er nogen derude der kan hjælpe med bl.a. hans forældre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg finner ham i Odense i 1845, 34 år gammel (f. ca. 1811):Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , FødestedPeder Engelbretsen, 34, Ugift, , Garversvend, Norge Stine Sudemann, 25, Ugift, , Syer i Byen, Odense Mathie Hedager, 1, -, , Engelbretsens datter, OdenseHan er vel da gift 1845/46 i Odense? Kanskje kirkeboken inneholder opplysninger om hans herkomst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Irene Denman

Hvem var Mathie Hedager? Jeg kan kun se hende i FT 1845. Var hun født i Norge? og hvem var hendes mor?Vi har i familien en anelse om at A.P.E. muligvis allerede var gift i Norge, men med hvem ved vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.