Gå til innhold
Arkivverket

[#9043] Vigd i Bergen 1896


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Andreas Mathias Andersen og Emerentse Andrea Larsdtr Solheim giftet seg hos byskriveren i Bergen den 22.2.1896 (Post 31688 i databasen). Saa hadde de lov til aa gifte seg borgerlig. Er grunnen oppgitt i den originale vigselsdokumenten? MvH B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Barbara Lose

Det haster ikke!Jeg lurer bare paa om dette temaet kanskje hadde blitt oversett. (Jeg ogsaa haaper aa faa vite fullstendige opplysninger fra protokollen over borgerlig viede.)God himmelfartsdag og hilsen! Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står bare at brudgommen hadde meldt seg ut av Statskirken 18. februar 1896, uten å gå over i nytt samfunn. Videre står det at brudgommen var født i Askvoll 1. juni 1869, mens bruden var født i Jølster 26. januar 1873.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Takk skal du ha for den interessante opplysningen!Forresten, jeg hadde ALDRI tenket meg at jeg kunne en dag faa saa mange informasjoner om forfedrene mine. DA er en fantastisk kilde - spesielt hvis det er ikke lenger mulig aa spoerre foreldre om slekt og aner.Jeg har vaert i Sogn og Fjordane flere ganger, har ogsaa sett paa den gamle Aalhus kirken i Joelster, men da visste jeg ikke at tip-oldemora mi stammer derfra.Med vennlig hilsen - Barbara LoseP.S.: Jeg skal til Istanbul i 13. mai. Da kan jeg dessverre ikke se paa det Bergense fisketorget paa Raadhusplassen i Hamburg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.