Gå til innhold
Arkivverket

[#9059] Noen som kjenner Eriksen ved Sogndalsfjæren gård?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

I 1900 folketellingen så finner jeg følgende familie: Erik Theodor Eriksen med kone Anne Margrethe Pedersen. De hadde følgende levendefødte barn med seg fra Bergen til Sogndal: Ingeborg Marie f. 1883, Aleksander Nikolai f. 1885, Erling f. 1887, Edvard Martin f. 1890 samt Peder J. f. 1895 i Sogndal.Er der noen som kjenner til denne familien? Jeg vet ikke noe mer om dem etter at de flyttet til Sogndal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg prøver å dra den oppigjen i debatten, og håper noen kan hjelpe meg. Jeg skulle gjerne ha funnet ut noe mer om etterslekten deres da dette er en nær familie som vi ikke har kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Idag tok jeg opp spørsmålet ditt med den vel 93 år gamle onkelen til kona, og her finnes svar på spørsmålet. Han husket godt bakermester Eriksen som var baker på 'aksjen' i Sogndal. Han betegnet Eriksen som 'ein snaope kar' (positiv karakteristikk). Han budde i 'Tårnhuset' i Sogndal som brann ned i 1960-åra. Bestemor til kona var visstnok god venninne til Anne Margrethe Eriksen (madam Eriksen. En datter til en av sønnene til ekteparet, sannsynligvis Aleksander Nikolai, ble gift i Sogndal og har etterkommere. Datteren lever forresten i høy alder. Du kan ta kontakt på e-post, dersom du ønsker opplysninger om etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei Ottar: Kjempegøy å høre at noen kjente til familien. Jeg tar gjerne kontakt på e-post, men da må jeg ha din adresse. Min er solfrid@vestaberg.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.