Gå til innhold
Arkivverket

[#9083] Finnes det noen Kristiansundere der ute?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Som kunne hjelpe meg med et spørsmål.Jeg har en formor Anne Margrethe gift med handelsbetjent Carl Fredrik Hagen (1813-1885). Hun levde 1858 men døde før 1865.Jeg har ikke funnet deres vielse, og vet heller intet annet om Anne Margrethe. På grunn av brannherjede kirkebøker er det lite å hente der.På flere gravlundskontorer rundt i landet har de protokoller med navn og alder på avdøde samt begravelsesdato. Jeg lurer på om noe slikt også kan finnes for Kristiansund såpass langt tilbake.Jeg lurer derfor på om en som er litt kjent i Kristiansund kan gi meg postadresse til gravlundskontorer i byen som har gravlunder som strekker seg tilbake til 1850/60-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmarks

Forsøk telefon 71 58 60 00,spør etter kirkevergen. E adresse: postmottak@kristiansund.komune.no Ellers så er vel slike gamle protokoller i Statsarkivene. PS. Eg er ikke kjent iKristiansund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Takk!Men hvorfor er protokollene evt. sendt til Statsarkivet i Trondheim? I Oslo vet jeg at protokoller tilbake til slutten av 1800-tallet blir oppbevart ved de enkelte gravlundskontorene. De inneholder opplysninger også om hvor vedkommende ble gravlagt, og det er vel mer interessant for disse kontorene enn for statesarkivene - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.